Inomgårdsmaskiner

Gängpaj tändstift

22 inlägg 6666 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

Tosca  
#766397 Würths lösning ser mer stabil ut, gammalt aluminium, värmeväxlingar och ganska tunt material gör att jag satsar på den.
Lokala återförsäljaren verkar inte ha den hemma dock, men jag beställer när jag kommer ihåg.
Jag har fler maskiner, men tänkte göra i ordning några med schaktblad inför vintern så jag kan sälja dem.
Jag tackar för era råd, värdefullt att kunna bolla.

   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

tallen100  
#766398
Hema skrev:
Erre skrev:
Hema skrev:Jag har i jobbet stött på flera aluminiumartiklar, som är beställda med helicoil eller motsvarande. Det är ganska välkänt att det blir ett starkare förband.

Ointressant för mig när det handlar om en tändstiftsgänga. Tändstift ska inte dras med sjuka nm.
Jag är mer intresserad av att få det tätt.
Å då väljer jag som jag skriver tidigare.
https://www.wurth.se/produkter/borr--ga ... m12x125/#/
Men men. Mitt sista inlägg i denna tråden.
Hoppas det löser sig för dig @Tosca

Hej.

Det var absolut inte riktat mot dig. Det var mer i allmänt angående aluminium, att man brukar använda sig av förstärkande gänglösning (erfarenhet från Ericsson och Saab). Självklart behöver man välja rätt lösning för rätt ändamål och om jag ens skulle få för mig att trampa dig på tårna i verkstaden, ja då har jag gjort bort mig rejält. Ursäkta ev missförstånd.

Å nej!!
Gängbråk på gång!?😱😱 🤭

Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

Tosca  
#766399 Tveksamt tallen100, jag betraktar både Hema och Erre som de goda gängorna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

Bosse1  
#766405 Man vet va för gänga det är när det blir fel 🙃

Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

Hema  
#766407 Vad hände, jag fattar verkligen ingenting.

Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

tallen100  
#766412
Hema skrev:Vad hände, jag fattar verkligen ingenting.

Bara lite skämt om gängor... 😉

Avatar Fallback

Re: Gängpaj tändstift

Robertberg  
#766418 Någon M8a får det vara, tillbaka till ämnet! 😉

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).