mån 06 aug 2012, 20:42#182603
Aug2012Atvklippareb.jpg
Aug2012Atvklipparea.jpg
Nu när det blev prat om denna så hände det sig att en bybo ringde igårkväll och bad mig
komma och köra åt honom. Så jag tog fram klipparen och kollade slagorna, ca 10 st
är så dåliga/saknas så jag måste beställa nya.
Sen hittade jag en lämplig fjäder i min fjäderlåda till centrifugalkopplingen där det saknades
en av tre fjädrar. Den startade lätt och jag klippte lite längs byvägen och på ängen vid huset
som syns på bilderna, det var rejält med ogräs, vissa halvmetern högre än styret
på atvn men det gick att mala ner när man krypkörde. Nu får det väl stå några dar
sen kör jag en vända till för att få ned det som fjädrar upp.
Jag for och körde åt bybon och det gick mkt bra, de blev helnöjda för de hade funderat hur
de skulle göra med marken. Tyvärr var det en massa stubbar som jag fick stopp emot men
det gick att backa och komma runt och de kapades ned så nästa gång går det lättare.
Jag fick ett jobb till som jag får ordna imon, startsnöret gick av så det blir lite mek först.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.