#271867Hej, min grabbs maskin slutar plötsligt fungerar, motorn startar- fäller upp stegen, men! lampan för laddningstryck, bromssystem lyser ibland, på skärmen syns ikonen för p-broms, inget annat fungerar, inga konsoler, arbetsvarvtal, kran etc. har läst att stegen ska ha en sensor, hittar ingen, hittar inget kablage, känns som man fått ett malariaanfall, någon som har ide´vad jag ska börja
Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
timberjack 810 B,
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#271885Om inte jag missminner så blir det så om bromstrycket blir för lågt. Vi hade på 810D nått liknande på. Den var ventilen till parkeringsbromsen kass på.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
#271902Mät upp trycket med lämplig manometer,börja på limpan fram.kan va en ventil som sitter skruvad i framkant där, eller skit i inloppsventilen i bromsblocket eller en o-ring på annan ventil..
men arbetsvarv å kran borde funka ändå så det kanske inte bara är där felet är.
Går låna givare i midjan och sätta vid stegen och tejpa fast en järnbit(en blocknyckel funkar tex) vid så tror den stegen är uppe. om den nu visade att stegen är nere?
annars tror jag på elfel,kolla alla anslutningar vid transmissonmodul å i hytten å stolen, rackla lite å en dusch med kontaktspray...
men arbetsvarv å kran borde funka ändå så det kanske inte bara är där felet är.
Går låna givare i midjan och sätta vid stegen och tejpa fast en järnbit(en blocknyckel funkar tex) vid så tror den stegen är uppe. om den nu visade att stegen är nere?
annars tror jag på elfel,kolla alla anslutningar vid transmissonmodul å i hytten å stolen, rackla lite å en dusch med kontaktspray...
J.J(önsson )skog &maskin ab Rottne H8 &F10.Valtra T160.jabo fläcken mb-aggregat
#271924Tack för svar, ska ut och rota lite bland kablagen, har inte sett någon diod vid stegen, får väl putsa glasen.. ev felkoder kan jag inte se då skärmen enbart visar startläget, har innan haft en felkod, fel på diffen, dock inget vi märkt i realiteten…
Jag vet ju att innan kunde man ju inte "göra" något, vare sig koppla på arb.varvtal, köra maskinen eller koppla in kranen utan att fälla upp stegen först, ganska logiskt om man inte vill köpa ny stege ibland…
Jag vet ju att innan kunde man ju inte "göra" något, vare sig koppla på arb.varvtal, köra maskinen eller koppla in kranen utan att fälla upp stegen först, ganska logiskt om man inte vill köpa ny stege ibland…
TS
#271927Har haft en sån. Har inget råd att komma med. Bara att konstatera att 810 måste vara något av de bedrövligaste byggen som gjorts. Elektroniknissarna har verkligen fått ha lekstuga. Aldrig mera Timberjack- JD.
Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
#272475Måste vara det första negativa jag hört om 810 :/
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).