Skördare

Unik skördare från SP-maskiner?

2 inlägg 4157 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Unik skördare från SP-maskiner?

Torbjörn Johnsen  
#819056 Det finns nu en ganska unik liten beståndsgående skördare bland Klaraviks annonser. Bild på den har varit uppe i en annan tråd och då tyckte jag att jag kände igen den och letade bland annat på nätet efter Wahlers Biber-skördare (Ponsses tyska ÅF tillverkade egna maskiner under 90-talet...). Men den maskinen var det inte. Nu ser jag i Klaravikannonsen att man anger maskinen som SP FX50H och då ringer en klocka om att jag sett denna på Elmia när det begav sig.

Det finns givetvis lite info om den här maskinen när man letar på Skogsforum och jag hittar bl a den här tråden:

SP Skördare FX50?

Någon som vet mer om denna spännande maskin? Är det samma maskin som ligger ute nu på Klaravik som även snurrade på begagnatsajter 2014?

Här finns även en video på maskinen som nu är till salu:
https://youtu.be/QNBUT1kFii0?si=oxz-R5BxjlMbLnbJ



   TS
Avatar Fallback

Re: Unik skördare från SP-maskiner?

Amatörhuggare 62  
#819075 Det är väl den dom, provade SP 350 aggregatet på ?? Eller som det också heter Timberjack 730

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).