Skördare

Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

8 inlägg 1823 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

Kris  
#786699 Hei har ett Komatsu 340 aggregat 2015modell på min valmet 901Tx. Har ett problem med att det lekker hydraulikk olje ut der sagkjedeolje smører kjede. Noen forslag til hva man skal lete etter?



   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

skogsintresse  
#786714 Hej!
Kan vara toppmutter nr 5 som läcker igenom olja. Oljan kommer från svärd hem tryck i så fall. Ta bort och plugga svärdmatning och se om det slutar. Kan också vara pos 12-13 som har delat på sig eller gått av. Samma fenomen.
Finns också svivlar i sågenheten som kan vara dåliga men då brukar det oftast läcka på annat ställe. Kolla i verkstadshandbok eller manul så ser du hur det är uppbyggt. Ska man renovera något i enheten och den har gått några tusen timmar så brukar man ta en komplett p-sats också och byta allt. samt toppmutter och smörjrör.

// Joakim

Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

Kris  
#786721 Takk for svar da har jeg mere å se etter når enn feilsøker.

   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

Kris  
#786766 Har demontert, men ikke funnet noen åpenbare feil. Bestilt rep.sats og toppmutter så får vi se hvordan det går.

   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

skogsintresse  
#786786 Man brukar känna om röret går väldigt lätt i toppmuttern. Lite glappigt kan det kännas.

Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

skogsintresse  
#786789 När du har allt isär så rengör backventilen som sitter i toppen på aluminiumhuset. Brukar finnas en del skräp där den sitter.

Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

Kris  
#788846 Etter overhaling er problemet borte. Takk for hjelp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 340 aggregat. Problem med lekkasje.

skogsintresse  
#789077 Bra att det löste sig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).