Skördare

Timberjack 1270A aggregat 746c

5 inlägg 1202 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timberjack 1270A aggregat 746c

Ajbil  
#785280 Hej, har köpt en gammal skördare mycket skruvande, undrar en sak då man fäller funkar det normalt,
Men då man appterar måste man trycka på knapp 1 aktivera sedan 2ggr på kap,
Har man ingen stock i så funkar det normalt det vill säga kap varje gång man trycker kapp så kapar den,
Antar att det måste vara något med längd mätningen eller om någon knapp som jag vart på. 🤔
Någon som vet? MVH.Anders



   TS
Avatar Fallback

Re: Timberjack 1270A aggregat 746c

mojs63  
#785310 Knapparna 1,2,3 osv är trädslagsval.Du måste ha en fungerande prislista i samt att längd o diametermätning i ordning
för att det ska fungera.

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 1270A aggregat 746c

Ajbil  
#785312 Det är den understa knappen som står ett på som jag måste trycka på,
Har ingen dator bara en liten skärm som frågar om man bytt kedia.

   TS
Avatar Fallback

Re: Timberjack 1270A aggregat 746c

AKKAMAAN  
#785317
Har ingen dator bara en liten skärm som frågar om man bytt kedia.

Om du har en skärm så frågar om du bytt kedja så har du en dator också med det är ingen dator som ser ut som en "laptop".
Uppenbarligen så har du en Timberjack 3000 styr och apteringsdator LÄNK.
Det är komplicerad system och du behöver först ögna igenom instruktionsbokens alla avsnitt och sedan grundligt läsa de avsnitt som behandlar de områden du har problem med....

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 1270A aggregat 746c

1470  
#785337 Kan vara en spärr som gör att det inte går att kapa om inte kapfönstret är hittat. Då får du trycka två ggr ”tvångskap ”

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).