Skördare

Kedjespännare Rottne Egs 40x

3 inlägg 1545 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kedjespännare Rottne Egs 40x

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733400 Någon annan som kör med Rottnes lilla aggregatet och har problem med att kedjorna hoppar av svärdet, i synnerhet om det är mycket sly och skit i vägen? Ena problemet är att man får stanna hela tiden och söka reda på kedjan och sen får ”drivlänkarna” stryk så man måste putsa av dem med slip för att de ska gå ner i svärdet igen 🙁.



   TS
Avatar Fallback

Re: Kedjespännare Rottne Egs 40x

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733467 Menar du att du kört något annat skördaraggregat som hanterar sly bra?
Det kan förstås vara fel på kedjespännaren men de stora aggregat jag kört har alla varit väldigt känsliga vad gäller kedjehopp när man kapar sly.

Enda aggregatet jag testat som hanterar sly bra är Tapio 160 (stegmatare). Med sitt extremt korta svärd, sin mekaniska kedjespännare och sin ovanligt starka svärdretur så hanterar det sly helt fenomenalt bra jämfört med stora aggregat.

Användarvisningsbild

Re: Kedjespännare Rottne Egs 40x

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#733837 Rottnes aggregatet är mycket känsligare om jag jämför med LM eller Sp. Men har fixat en lösning på problemet nu;)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).