fre 26 sep 2008, 19:21#36021
jag kör en 911.3 med minispakar och sekvensbox. Har i princip bara gott att säga om dom, vi hade aldrig köpt en valmet om "åror" var enda alternativet...
Enda nackdelen som jag ser det är att du förlorar något enstaka "udda" funktion, såsom krankörning på högväxel, jämfört med EME.
Jag har alla funktioner i spakarna och beöver inte röra paletterna vid vanlig uppbearbetning. Tyvärr finns det väldigt många olika versioner på hur knapparna hur sitter för att hos valmet själva finns det ett motstånd mot minispakar så de flesta maskiner får olika knappinställningar hos respektive verkstad. Mig veterligen är vi den enda maskinen med vår konstellation tex.
Ang sekvenskörningen, som jag själv var väldigt skeptisk mot i början, så funkar det VÄLDIGT bra och sparar många knapptryckningar på en dag.
I den nya datan,Maxiexplorer, ligger sekvensen inbyggd i datan.
Det du nämner om problem med rygg och nacke så vet jag att han som jag provkörde vår maskin hos fick väldiga problem med nacke och axlar när han körde med EME ( med ringar för mindre utslag). När han bytte till minispakar försvann det nästan direkt.
lite tankar i en lång text:)
/ Markus