lör 05 mar 2016, 20:30#378907Har en timberjack 1070 -01 som jag tror Parkeringsbromsen inte släpper på. Har försökt leta rätt på magnetventilen som styr den, men hittar inte den. Alla markeringar på dom har ramlat bort. Någon som vet var den sitter? kanske har en bild på de?
Skördare
Parkeringsbroms på 1070
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
mån 07 mar 2016, 07:38#379265Det som händer är att magnetspolen brinner av,dvs den svarta runda klimp som kontakten är fastskruvad i och som är fäst i ventilen med en plastmutter.
Testa den med en summer,ska sumra om du mäter mellan dom 2 stiften som är mittemot varandra.
Finns ett tredje lite bredare stift oxå,är för skyddsjord så det ska du inte bry dej i.
Ifall magneten inte sumrar är den trasig,du kanske kan låna en magnet från ex diffmagneten så du kommer iväg
Testa den med en summer,ska sumra om du mäter mellan dom 2 stiften som är mittemot varandra.
Finns ett tredje lite bredare stift oxå,är för skyddsjord så det ska du inte bry dej i.
Ifall magneten inte sumrar är den trasig,du kanske kan låna en magnet från ex diffmagneten så du kommer iväg
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).