tor 11 feb 2016, 17:38#372663Hej
Håller på och försöker att få ordning på ett Tj746c aggregat med följande problem
Började med att svärdet ej rörde sig när jag ställde rätt tryck 35bar på tryckbegränsaren, för att få den att mata så får jag ställa på 15-20 bar men den känns ändå svag.
Kedjesmörningen har börjat strula också i samma veva (är kopplad till samma tryckbegränsare tror jag).
Någon som har något bra tips eller haft liknande problem?
Skördare
Problem med svärdsmatning på Tj746c
TS
lör 13 feb 2016, 13:24#373195Hej,
Menar du att du får plussa på 15-20 bar från 35 bar, alltså till 50 - 55 bar för att få det att fungera?
Menar du att du får plussa på 15-20 bar från 35 bar, alltså till 50 - 55 bar för att få det att fungera?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
ons 24 feb 2016, 17:42#376355Problemet löst[emoji4]
Hittade felet till slut, började ana att de va ventilen som strulade ändå så jag valde att skruva ur den ur ventilhuset, då visade det sig att den va krökt av yttre påverkan. Detta resulterade i att ventilen ej kunde reglera, låg alltid i läget för svärd hem och kedjepumpen fick inga pumptag helt enkelt.
Satte dit en ny ventil och nu är de sprutt på sågningen igen. [emoji106]
Hittade felet till slut, började ana att de va ventilen som strulade ändå så jag valde att skruva ur den ur ventilhuset, då visade det sig att den va krökt av yttre påverkan. Detta resulterade i att ventilen ej kunde reglera, låg alltid i läget för svärd hem och kedjepumpen fick inga pumptag helt enkelt.
Satte dit en ny ventil och nu är de sprutt på sågningen igen. [emoji106]
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar