lör 10 okt 2015, 20:12#345704Hei har en valmet 901 med 942 aggregat. Alle funksjoner I aggregatet går veldig tregt. Kran og kjøring med maskin fungerer bra. Er justering av ips boks første steget for evt få funksjonene I aggregat til å virke som de skal? Alle tips og råd mottas med stor takk.
Skördare
valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.
TS
Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.
lör 10 okt 2015, 21:05#345718Det är kanske så enkelt att det sitter en kulventil på tryckslangen som inte är öppen helt?
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.
sön 11 okt 2015, 07:02#345772Vet inte riktigt vart den kan sitta på dessa äldre valmetar, skulle tro att den sitter nära kranfoten.
Liljemark Skogsavverkning
sön 11 okt 2015, 19:52#345885Ventilen sitter precis som skogsjan695xl säger nere vid kranfoten.
På min maskin är det inget handtag på den, så du får använda en skiftnyckel.
Öppning/stängning av matarvalsarna samt rotatorn borde för övrigt funka som vanligt om det är kulventilen som är halvstängd eftersom dessa har separata slangar.
På min maskin är det inget handtag på den, så du får använda en skiftnyckel.
Öppning/stängning av matarvalsarna samt rotatorn borde för övrigt funka som vanligt om det är kulventilen som är halvstängd eftersom dessa har separata slangar.
Valmet 901
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).