Skördare

valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

6 inlägg 3360 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

Kris  
#345704 Hei har en valmet 901 med 942 aggregat. Alle funksjoner I aggregatet går veldig tregt. Kran og kjøring med maskin fungerer bra. Er justering av ips boks første steget for evt få funksjonene I aggregat til å virke som de skal? Alle tips og råd mottas med stor takk.



   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

skogsjan695xl  
#345718 Det är kanske så enkelt att det sitter en kulventil på tryckslangen som inte är öppen helt?

Avatar Fallback

Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

Kris  
#345724 Det kan godt hende. Kjøpte maskinen som vrak. Så den er under oppusning/renovering. Var mye vann I hydraulikk olja. sitter den kuleventilen på ventil blokka I aggregatet ? Takk for svar :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

skogsjan695xl  
#345772 Vet inte riktigt vart den kan sitta på dessa äldre valmetar, skulle tro att den sitter nära kranfoten.

Avatar Fallback

Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345885 Ventilen sitter precis som skogsjan695xl säger nere vid kranfoten.
På min maskin är det inget handtag på den, så du får använda en skiftnyckel.

Öppning/stängning av matarvalsarna samt rotatorn borde för övrigt funka som vanligt om det är kulventilen som är halvstängd eftersom dessa har separata slangar.

Avatar Fallback

Re: valmet 942 aggregat alle funksjoner er trege.

Kris  
#345929 Kuleventilen var ikke helt åpen. Nå funker det. Takk for hjelpen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).