Skördare

Lillebror

815 inlägg 353602 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lillebror

avverkning  
#345058 jo har följt dessa & även ohm mätt men ser inte något fel
däremot kanske det är något som sitter lite löst eller fukt ska kolla nästa gång
givetvis så står maskinen en bra bit in i skogen så man får en bra konditionsrunda varje gång :grin:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#345059 Ändrar sig ohm värdet om du trycker på gasen?

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

avverkning  
#345060 ja nu kommer jag inte ihåg värderna men det verkar funka

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#346212 Finns det någon här som bytt ut sitt aggregat och dapt mot andra aggregat och datorer? På min dapt har processorn delvis lagt av.
Se denna tråd- Dapt 513

Är det någon som har en 513 finns intresse! (Fungerande [emoji55])

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#346377
lillebror520 skrev:Hej alla

Har problem på min lillebror 570 med ett 732b aggregat får inte min längdgivare att funka, ny givare hjälpte inte...

sitter ihop kopplat med sågens hemma givare + och minus. När jag har längdgivaren inkopplad så funkar inte givaren till sågsvärdet, kopplar jag bort längdgivaren så funkar den.

Har du löst det?
Fick tips om att sätta separat +&- till givarna på 3amp säkring (ej ström från Dapten)
Kan ju vara så att du inte fått tillräckligt med ström för båda givarna?

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#346586 Elektronik är roligt - ibland går det å ibland inte..
Har varit ut och kört 1:a gallring idag - jätteroligt är det ju att sitta å köra, vips så var den svart ute .. [emoji3] (fallande massa inte så exakt viktigt med rätt längd)

Men rätt som det är fungerar det mesta - även datorn - det enda som ju nu inte funkar är när man backar stocken- den fortsätter att räkna upp. Å så länge jag inte fastnat i något grenvarv blir det ju snabbt å rätt!

Skit att det är älgjakt imorgon- hade hellre kört...

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#346591 Hur har det gått avverkning?

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

avverkning  
#346593 Du kanske ska ta över min maskin så får jag koncentrerera mig på älgjakt istället :roll:
Får inte till min gas/drivning så nu får nog den stå tills någon kommer på problemet
Men Carlsson datorn funkar bra :grin:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

RCarlsson  
#346643 Haha lucky you[emoji2] sett mitt PM?

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

avverkning  
#346980 Inte något vidare har haft en kille där men han gick bet
Såg precis ditt tips så jag ska ringa honom imorgon(tackar)

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357406 Röjsåg med hytt.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

alias  
#357408
0470 skrev:Röjsåg med hytt.


Hur stor areal hinner du köra per h eller per dagsverke om det ser ut som på bilderna?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357429 Jag vet inte hur stor areal jag kör på en timme. Det är övningskörning nu, köpte röjklingan nu i sommar och det här är första plantröjningen jag kör. Det är lite svårt att se dom mindre granplantorna där det är mycket hallonris eller mycket gräs, så det går inte att fräsa på hur som helst. Det är ganska stenigt också bitvis och det hindrar en del. Annars går det ganska bra!

Avatar Fallback

Re: Lillebror

krona  
#360475 Hej är ny här
Har en 450 röjmaskin som de främre neveliringskolvarna går lite för långt på
Så de går upp i plaststyrningen, så när de ska gå tillbaka "kantrar" de och
Ställer sig på kanten som håller styrningen på plats.Har bytt styrning på ena
Sidan men det hjälpte inte , fins inget glapp i centrum bulten till framaxeln

Var ligger felet. Någon som vet?

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Torparn66  
#361693 Har problem med ena IPS-boxen 302 på min 0470. Error dioden lyser hela tiden, även direkt efter att jag trycker på Reset. Har bytt plats på boxarna så jag är ganska säker på att felet är i IPS-boxen
Har någon ett tips på var man ska börja leta fel eller har någon ett schema på en sådan.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).