Skördare
hur ofta smörjer ni?
#118426Alltför sällan....
Om du ska köra tusen timmar utan å smörja gripen lär den inte hålla särskilt länge. de blir galppiga fort nog ändå om man smörjer dom ett par gånger i veckan.
sliparn skrev:Att smörja gripen varje dag som dom flesta har svarat måste väl ända på tok för ofta.Nu vet jag inte vad andra fabrikat har för smörjintervaller men Hultdins supergrip har TUSEN timmar intervall.
Om du ska köra tusen timmar utan å smörja gripen lär den inte hålla särskilt länge. de blir galppiga fort nog ändå om man smörjer dom ett par gånger i veckan.
valmet 911.3
#118459skotare=en gång i veckan
Skördare= Maskinen en gång i veckan, aggregat 2.3 ggr i veckan.
Skördare= Maskinen en gång i veckan, aggregat 2.3 ggr i veckan.
Fältmekaniker på KOMATSU FORESTRY
--------------------------------------------------------------------------------------
HVA 560XPG.... än så länge....
--------------------------------------------------------------------------------------
HVA 560XPG.... än så länge....
Smörjer varannan dag. kör enkelskift.
novis?? skrev:hur ofta smörjer ni maskin kran grip aggregat smörjer själv aggregar engång om dan det kanske är onödigt vet att endel kör en gång i veckan provade det men då fick ja ett helvete att få i fett använder en tryckluftsdriven spruta i hink
Smörjer varannan dag. kör enkelskift.
#124869Fettet är billigt men reservdelar är dyrt.......smörjer nästan allt dagligen även på enkelskift.
Som några skrivit tidigare så är väl inte mängden fett viktigt utan att det sker regelbundet istället för kanske bara en gång i veckan men mera fett.
Som några skrivit tidigare så är väl inte mängden fett viktigt utan att det sker regelbundet istället för kanske bara en gång i veckan men mera fett.
1
#124879tacka vetja F18 med smörjfri kran
Blir intressant att se om det verkligen funkar...
Blir intressant att se om det verkligen funkar... Avverkar numer med en JD1270g!
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar