lör 07 feb 2026, 18:16#9060641770484362_huvlyft_20260125_145514.jpg
Jag är en lycklig man! "El Bicho" TJ 1270 talar med mig, rör sig, sågar och nåja värmer väl lite granna luften i hytten (den är en hel jäkla tråd den historien 😥 )
Efter snöröjning med "Den Gule" (Hara Caway Twin), blivit hängandes med densamme på 15% rampen ned mot flis-källaren och fått backa mig ur eländet typ mätarlarv (1-grävaggregat, 2-skoptilt, också om igen tills man är på plan mark, satans kramsnö som packas till is 😤 ).
Nu behövde jag en framgång i livet, lät El Bicho suga i sig 20 L Neste Bio 46 varpå han kissade på sig! 😮 Om igen samma jäkla historia som när vår bekantskap startade
Timberjack 1270 spyr ut hydrauloljan vid påfyllning Vis av skadan sedan tidigare borde jag lyft huven, skruvat dän ngt så att jag kunde sticka ned en "sond" för att se nivån men det är en sådan jäkla cirkus att lyfta huven mha "Den Gule" att jag tog en rövare. Siktglaset såg ut som förra gången, dvs man såg inget alls, det kan vara totalt tomt eller fullt över dess nivå och så provade jag den hårda vägen. och fick på fingrarna. 😥
Uppstart, alla jäkla larm tillbaks igen, helvete! Men, medans jag var halvvägs inne i systemet för att nolla ut åtminstone filtertramset, då försvann plötsligt en hel bröt av problemen, varvet blev fritt igen, motortempen var inte som för att steka ägg, etc., etc. Någon hade uppenbarligen tröttnat på att jävlas med mig. 🤔
Kommunikationen med aggregatet kom först igång efter en stund och utan att jag egentligen gjorde ngt, typiskt gamla maskiner. Oljan blivit varm och fått ngn sensor/givare att reagera, fukten brunnit bort i ngn kortis, skogsmusen Hasse haft den goda smaken att dra svansen ut ur kopplingsblocket H-femtioelva-&enhalv? Det får vi nog aldrig veta. 🤔
Det viktiga, vi är på gång! I morgon hittar han säkert på något nytt fanskap men vi har nu ett hat-kärleks-förhållande som fungerar 😉 .
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto