Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
kenneth karlsson skrev:Vill visa hur markberedning av Södra kan se ut. Har inte beställt markberedning på denna yta utan utan den utländske föraren bara körde på. Området är mjukt med hård botten. Området är en katastrof nu när man kört med högläggare bland rotvältor. Maskinen kört över mina högar även gröna stora granar som sitter fast i rotvälta har körts rätt över. Finns ingen möjlighet att köra med traktor å huggarvagn och hämta virket då högläggaren kört djupa spår som inte går passera. Vattnet rinner i dessa spår och hamnar fel. Södras miljötänk finns inte i praktiken. Deras entreprenörer som kört med utländsk arbetskraft hos mej bevisar att förarna är billig arbetskraft som har saknar kompetens och intelligens. Vill varna andra samt be er hålla koll på vad som händer på nätterna när det markbereds. Markberedningen är anmäld till inspektor, chefen för skogsbruksområdet och till Ansvarig Naturvård Södra Växjö. Utredning pågår. Jag kommer undvika att nyttja Södras tjänster för slutavverkning eller gallring framöver . Som skogsägare blir man ledsen,förbannad åhhhh.
stackenas skrev:Har endast goda erfarenheter av markberedning, och det har mina plantor också. Både planterade och självföryngrade😊
Förespråkar dock grävmaskin, går att göra så mycket mer på hygget (fixa körskador, göra ett litet viltvatten, kantskära, osv osv)
Hema skrev:stackenas skrev:Har endast goda erfarenheter av markberedning, och det har mina plantor också. Både planterade och självföryngrade😊
Förespråkar dock grävmaskin, går att göra så mycket mer på hygget (fixa körskador, göra ett litet viltvatten, kantskära, osv osv)
Lite off topic, men hade en gammat skördare, där man tagit bort processorn och monterat på skopa, varit en smidigare maskin än en traditionell grävmaskin, för att just utföra det du nämner?
Hema skrev:Lite off topic, men hade en gammat skördare, där man tagit bort processorn och monterat på skopa, varit en smidigare maskin än en traditionell grävmaskin, för att just utföra det du nämner?