Avverkning (slutavverkning)

Stubbhult 2021 - ett återbesök

3 inlägg 3804 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stubbhult 2021 - ett återbesök

Torbjörn Johnsen  
#706655 Nu är det redan fem år sedan vi gjorde reportaget om Naturskyddsföreningens skogsbruk på Stubbhult i Målilla. Jag åkte tillbaka den här veckan och kollade vad som hänt sedan jag var där senast. Och jodå... det fanns nya stubbar på Stubbhult.

På iskogen.se finns ett reportage från besöket med en återblick till 2016. Kan vi hoppas på att Stubbhult kan bidra till att lyfta den skogliga debatten? Vad tror ni? Läs igenom reportaget här så å diskuterar vi vidare här på Skogsforum:

https://iskogen.se/skog-eu-glesbygd/stu ... stubbhult/



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Stubbhult 2021 - ett återbesök

alias  
#706662 Ska på intet sätt säga att det ser illa ut (i skogen på Stubbhult), men av bilden att döma så skiljer sig Naturskyddsföreningens skogsbruk inte väsentligt från privatskogsbruket i allmänhet (vilket man annars hade kunnat tro av argumentationen i skogsdebatten).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Stubbhult 2021 - ett återbesök

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#706771 Har de planterat gran under tallen? Ser några små talplantor, någon ser litet betad ut.

Ser precis ut som grannens tallar de lämande på en kull, markberedde och planterade gran under. Några tallar blåste såklart ner, det kom lite tallplantor och nu tog de för någonm vecka sedan ner tallar och det är 80% gran och 20%tall ungefär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).