lör 20 nov 2021, 20:48#735745
Hej igen, inser att jag aldrig följde upp detta, dåligt av mig. Det blev så att jag fällde från vägen kontinuerligt, på det viset kunde jag vinscha med rotändan först och också fuska lite med kvistning av toppar och således slippa massa ris ivägen (den snörika vintern var tillräckligt jobbigt att pulsa i). Vinschade in över vagnen och behövde koppla om max en gång per träd. Vinschade hellre längre men till samma plats då jag fick ihop större virkeshögar, eller ja, skatbon med virke. Men eftersom det mesta var så grovt att jag bara kunde lasta en stock i taget så blev det ändå effektivast. Totalt fick jag ut 220fub. Vagnen klarade av uppdraget men var såklart för liten, svag och krankort. Många rotstockar på 5,5m fick saxas upp och skjutas in i vältan. Denna säsongen väntar 1,9ha gallring, med beräknat uttag på 90fub. Endast två stickvägar så vinschning och brossling hägrar framför mig. Har uppgraderat till en större vagn. Delar med mig av lite bilder.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto