Avverkning (slutavverkning)

Solborg Rubb&Stubb

173 inlägg 69423 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341066 Ja nå er det fa... med alvor!

   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341161 Lille Isabell fylte 1 år i dag!!

Da min fru begynte å fable om å feste Pinãta'en ut fra husveggen, så jeg for meg en gjeng 5 åringer med bind for øyenene og balltre altfor nærme fønstrene :surp:

Mercedesen kom da til nytte 8)

Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341162 Har også fått montert flishuggeren på traktoren. Blir testing i morra...

Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341216 Søndags-idyll


Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341217 Dags for service


Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Solborg Rubb&Stubb

stegmaster  
#341253 Fine bilder. :grin:
Drar NH`n fint den nye flishuggeren?
Hva er det for slags 4 hjuling på det ene bildet??? :???:

Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341274 Har litt problemer med fliskutteren. Den lager ikke den kvaliteten jeg er ute etter... Leverandøren kommer til torsdag og skal se på problemet. Jeg tror den trenger skarpere kniver, ikke de butte som står i nå. Den er ekstremt tungdreven!!

I morra skal jeg til Grimstad å se på en Mus-Max 7 :surp:


4-hjulingen er en hjemmelaget Polaris RZR. Den er basert på en elektrisk bil og bygget om til 200cc motor og ordentlig hjuloppheng.

Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Solborg Rubb&Stubb

stegmaster  
#341331
trondsenti skrev:Har litt problemer med fliskutteren. Den lager ikke den kvaliteten jeg er ute etter... Leverandøren kommer til torsdag og skal se på problemet. Jeg tror den trenger skarpere kniver, ikke de butte som står i nå.

Ja skarpe kniver vil jeg tro er et "must".
Kjøpte selv en brukt TP200 i fjor som det var med et sett helt nye kniver til og de er sylskarpe.
De som sto/står i er vel sånn passe, så jeg har ikke slipt eller byttet enda, men så har jeg litt HK og gå på, da dette jo er en mye mindre kutter enn din. (blir litt forskjell på 20cm og 30cm virke).

Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341337 Ja er stor forskjell på 20 og 30cm... min hugger MÅ i tillegg gå på 1000rpm for å lage riktig kvalitet.
Det med butte kniver er det leverandøren som hevder er best for å lage strøflis.

Var på demo på en Mus-Max i dag....
Mye mulig det dukker opp en slik på tuna rundt julaften :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341341 Det er litt villt å tenke på at for ca et halvt år siden satt jeg å vurderte om jeg skulle kjøpe en flishugger til 40K eller 70K... Nå er jeg i tenkeboksen på en maskin til ca 1 mill :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Solborg Rubb&Stubb

stegmaster  
#341349 he, he, ja jeg ser den, men har du regnet på dette og fått avtaler som gir penger i kassen, så hvorfor ikke.
Er bra med folk som våger og satse synes jeg, men selvsagt skal en ikke være dumdristig, det er viktig og regne på alt når det handler om slike summer. :-BD
Lykke til, håper det går bra for deg.
Blir interessant og følge tråden framover. :grin:

Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

Daggi  
#341379 Hei

Ser du har en Aebi.
Jeg har en tømmervogn beregnet for atv og minitraktorer, hvordan tror du den vil være på en Aebi?
Er Aebi gode i skogen?
Lurer for jeg ser det er flere Aebier enn minitraktorer som er til salgs i området hvor jeg holder til, så kanskje det er noe å ha?

Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341524 Tja... en minitraktor kommer bedre frem i skogen, men om terrenget ditt ikke er veldig utfordrende så kan en Aebi være bra og ha.
God plass til motorsag og diverse på lasteplanet.
Velger du å bruke en litt større enn den jeg disponerer, f.eks en TP2000, så kan du jo laste på 3 meters stokker på lasteplanet i tillegg til på vogna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341526 Hadde en svært effektiv tur på skogen i dag.
9m3 sagtømmer ble felt, kvistet, kappet på 5,5m og lastet opp på velteplassen i løpet av 2,5 timer. 2 mann i arbeid...

   TS
Avatar Fallback

Re: Solborg Rubb&Stubb

trondsenti  
#341528 Ved klar for levering 8)


Bild

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).