ons 09 mar 2016, 05:40#379751
Åter igen ett bra arbete ! Det jag tycker märks är att föreningen inte är vana att bli granskade. Man har utan vidare kunnat göra en sak och hävdat en annan. "Det gäller för alla andra men inte för oss" har man utan vidare kunnat köra på och tydligen har man haft hög trovärdighet, därför är det viktigt att detta kommer fram och jag har sagt det förut, det verkar handla om någon sorts avundsjuka, man tror den "okunniga bonden" handlar lyxprylar för pengarna och missköter skogen. Samma fenomen går igen i jaktfrågan vad gäller avundsjukan, "blodtörstiga jägare som bara bryr sig om fylld frys". Man har fått en bild som inte stämmer.
Risken att det blir ett tydligare vi och dom är ju uppenbar och därför anser jag som någon tidigare också antydde att detta kapital bör användas snarare för att närma oss varandra än skapa ytterligare klyfta. Deras misstro mot allt och alla som brukar skog får sig dock en välbehövlig uppsträckning i och med en sådan här granskning och det är verkligen nödvändigt.
Skogsforum har hittat en springande punkt i det här och belyst den och det är precis vad som behöver göras, TACK !
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.