Reiser til Russland neste uke
av kaupang lör 20 sep 2008, 09:29
Hei;
Som sagt før, det er litt lenge mellom mine innlegg, kanskje fordi det ikke hender så mye nytt ? Jeg jobber jo hele tiden med pågående prosjekter, men ting tar tid, og jeg synes ikke det er noen hensikt å skrive mens ting bare er under vurderinger/forhandlinger.
De to prosjekter jeg skrev om i mitt forrige innlegg, er fortsatt "på gang".
Limfog mm. hvor det trengs avverkningsgrupper er mycket på gång, offentliggjørelser kommer sikkert inom en vecka el. två.
Bjørkeavvirkning er også på gang, men oppstart blir nok ikke før i begynnelsen av -09.
Nytt prosjekt som har opsptart umiddelbart, er terminaldrift, hvor ca. 150.000 - 200.000 m3 kommer inn, skal sorteres, og siden lastes på tog.
Dette gjøres i dag på gammelt, tradisjonelt russisk vis, men jeg har fått i oppgave å etablere en moderne terminal. Reiser derfor til Moskva for møter i neste uke, hvor investerings- og tidsrammer skal bestemmes.
Planen er å ta vekk gamle traverskraner (3 stk.), gjøre et godt fundament, slik at det finns godt om utrymme for virket, både etter inntak/sortering og langs skinnegang for lasting til jernveg.
Planerer en høglyftare, samt muligens en hjullaster med virkesgrip - transport fra sorteringlinje/fack til lasteområde.
Verden går ufortrødent videre, selv om det er stor finansiell turbulens rundt oss. De langsiktige prosjekter er basert på mye lengre og større perspektiver enn 1 - 2 år.
Som sagt før, det er litt lenge mellom mine innlegg, kanskje fordi det ikke hender så mye nytt ? Jeg jobber jo hele tiden med pågående prosjekter, men ting tar tid, og jeg synes ikke det er noen hensikt å skrive mens ting bare er under vurderinger/forhandlinger.
De to prosjekter jeg skrev om i mitt forrige innlegg, er fortsatt "på gang".
Limfog mm. hvor det trengs avverkningsgrupper er mycket på gång, offentliggjørelser kommer sikkert inom en vecka el. två.
Bjørkeavvirkning er også på gang, men oppstart blir nok ikke før i begynnelsen av -09.
Nytt prosjekt som har opsptart umiddelbart, er terminaldrift, hvor ca. 150.000 - 200.000 m3 kommer inn, skal sorteres, og siden lastes på tog.
Dette gjøres i dag på gammelt, tradisjonelt russisk vis, men jeg har fått i oppgave å etablere en moderne terminal. Reiser derfor til Moskva for møter i neste uke, hvor investerings- og tidsrammer skal bestemmes.
Planen er å ta vekk gamle traverskraner (3 stk.), gjøre et godt fundament, slik at det finns godt om utrymme for virket, både etter inntak/sortering og langs skinnegang for lasting til jernveg.
Planerer en høglyftare, samt muligens en hjullaster med virkesgrip - transport fra sorteringlinje/fack til lasteområde.
Verden går ufortrødent videre, selv om det er stor finansiell turbulens rundt oss. De langsiktige prosjekter er basert på mye lengre og større perspektiver enn 1 - 2 år.
0 kommentarer | Läst 25837 ggr