ja visst seeru, nu står den där nere i skogen, en H11! (LÄS DET MÅNGA GÅNGER, JOHNDEERE SÄLJARE!!!) har den som förste företag på demo tills på torsdag, jämför den med min 1070d och med h14, då är den mest 1070.

kan väl säga att jag är rätt såld, Comfortline på medföljande hytt är inte dåligt, man får aldrig slagen i nacken, däremot gungar den lite i onödan, fick känslan att åka min båt.. en GRYM kran, som inte alls känns i vägen (som på H14)liten snabb och smidig... På totalen en riktigt fin maskin..vanesak med en lång motorhuv bakom sej... kommer med bilder i morgon ;)

och det bästa av allt 1070.n får stå stilla, vilket medför: inga reparationer. det är så härligt.

har så mycket jag skulle kunna skriva men tar det lite lugnt med det tills jag vet vad som händer, varit på ett möte idag med annan uppdragsgivare. verkar uppstå intresse framåt sommaren,

fast som vanligt så önskar sej ju alla en H8. det verkar vara den som köper skog av sej självt?
hur är det med ekonomin på en sån undrar jag då, har man märkbart mindre betalt för en h8 än vad man har för tex en h14, det borde ju ända inte ligga så olikt till..

nu ska jag snart sova och tänka på dessa 5knappar i varje kranspak som en inbiten J.D åkare ofrivilligt trycker på. och intala mej själv att det inte går att stoppa matningen med gripstäng, den bara förvärrar situationen i en blåhög....

5 kommentarer | Läst 28557 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

johaniskogen

Medelhuggare

Blev medlem: mån 14 sep 2009, 15:51

Kommentarer

av bodaedet tis 08 nov 2011, 19:57
Våran lista på gallring är bättre än stickvägsgående, hur det slår ekonomiskt vet jag ej, sitter själv och kör en Demogremo och försöker komma ihåg att de där träden kan jag inte ta i sekundärslaget, utan måste ta dem direkt. Helt olika tankesätt att köra beståndsgående eller stickvägsgående. Lycka till
av J:on tis 08 nov 2011, 20:39
Du kommer med stor sannorlikhet inte vilja lämna till baka den.
Vi har bytt från H8 till H11 på uppdragsgivarens önskan.
Har kört den i 11 veckor nu och vill definitivt inte bytta till baka.
Grym komfort, gunget känner man bara i början sen tänker man inte på det.
av johaniskogen tis 08 nov 2011, 20:43
bodaedet skrev:Våran lista på gallring är bättre än stickvägsgående, hur det slår ekonomiskt vet jag ej, sitter själv och kör en Demogremo och försöker komma ihåg att de där träden kan jag inte ta i sekundärslaget, utan måste ta dem direkt. Helt olika tankesätt att köra beståndsgående eller stickvägsgående. Lycka till


lever gremon fortfarande? är det nått att ha egentligen eller är dom bara som dom alltid varit?
av bodaedet ons 09 nov 2011, 19:12
Har väldigt lite att jämföra med, tycker att den är en dröm att köra gentemot 2004. Men kommer inte överens med stickvägsgående, och saknar pendelarmarna nått enormt vi har en jobbig terräng här så det är svårt att få med allt genom att bara köra i stickvägen. Uppdragsgivaren ser gärna att jag fortsätter med beståndsgående, är en otrolig efterfrågan på sådana här. Hur går H11 ser ut att vara en fin maskin, kanske får slå en signal och testa den med innan man bestämmer sig.
av rocky ons 09 nov 2011, 20:19
Vi bytte från 1070D till H8a och är inne på tredje H8an nu så nog finns det ekonomi i dom... Största fördelen är att den säljer sig själv och att man slipper nästan all mellanzonsfällning.