Öppna kategorin

Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

998 inlägg 338474 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

stektlök  
#266892 Hej skogsforumsmoderatorer och överste moderatorn Skogsforumschefen !!

Jag undrar om vi håller oss borta från politiska kategorier i forumet för att det lätt går över styr. MEN vad tycker ni om en tråd (med tanke på tex Borgs senaste utspel) där man kan gå helt " bananas" över politikerna med rena rama utskällningar å spy galla över dom :) ??? Vi medlemmar på skogsforum behöver juh inte hoppa på varandra för det.

Mvh

Ps. Jag är förövrigt en lugn å sansad stektlök men politiker som bara gör det svårare och svårare för företagare på landsbygden gör mig förbannad !



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266899 Tror du det hindrar folk från att gå helt överstyr i samtliga andra trådar, så är jag för. Ett forum som handlar om skog vore kul...

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

stektlök  
#266901 He he nja det hindrar nog inte folk att gå över styr ändå :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

jannee  
#266907 Religion och politik är ett SATANS påfund.

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

totte  
#266908 Tråden är uppenbarligen redan igång i Öppna kategorin.

Avatar Fallback

Valårstråden där vi går helt banana

stektlök  
#266924
totte skrev:Tråden är uppenbarligen redan igång i Öppna kategorin.


Ja det har du rätt i totte. Om du vill kan du låsa eller stänga min tråd. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

ryared  
#266930 Det låter som en fantastiskt rolig tråd. Jag är på :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

bodaedet  
#266931
jannee skrev:Religion och politik är ett SATANS påfund.

Gånger två.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

ryared  
#266935 Kan ju börja med olika myter som man har hört genom åren. Som man undrar va fan är det frågan om och man som stekta löken säger vill gå helt bananas.
En sådan myt är att fångarna får bättre mat en skolmaten. Va i helvete är det frågan om där egentligen? Är detta sant? Pratade med en vänsternisse för många år sedan och hans argument var att fångarna måste leva på den maten medans barnen får bara ett mål mat om dagen och inte är lika beroende av maten.

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Kse  
#266939 Det går utmärkt att diskutera politik om man håller sig till reglerna, börjas det testas gränser på 5 årings nivå så låser jag tråden omgående.
Samma sak om vissa herrar börjar med sitt martysnack, inte för att det är emot reglerna att gråta ut men för att jag är så less på skiten och för att jag kan.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

jannee  
#266943 Nu gäller det att gå ut med RÄTT valfläsk och självklart mot rätt folkgrupper. ALLA partier har säkert noggrant analyserat situationen och har sina väl valda strategier.
Vi som bor på landsbygden negligeras, lär ändå endast påverka valresultatet marginellt.
Dessutom är oftast alla löften, också endast löften, om att i fall, osv.
Hur än valet kommer att utfalla få vi gräsrötter det INTE bättre, självklart fler pålagor - varför ska det bli någon förändring till det bättre, det har det ju inte blivit tidigare, varför just nu?

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Kse  
#266946 Sen får man ha i åtanke att det är valår, brukar ju bli mycket valfläsk och lovas vitt och brett åt alla håll.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

ryared  
#266949
Kse skrev:Det går utmärkt att diskutera politik om man håller sig till reglerna, börjas det testas gränser på 5 årings nivå så låser jag tråden omgående.

Vi skall väl förtydliga att precis som Vedproducent så välformelerat och sakligt uttryckte det i en annan tråd att det måste diskuteras med "rätt åsikter" :roll: . Samma med KSE inlägg, det går säkert att diskutera med "rätt polititk" annars är det en "femårings nivå". :roll: :roll: så var väldigt noga med att diskutera "rätt" och sväng inte i väg för mycket nu.


[/quote]
Samma sak om vissa herrar börjar med sitt martysnack, inte för att det är emot reglerna att gråta ut men för att jag är så less på skiten och för att jag kan.[/quote]

Harre gud, ja du får väl stänga ner hela sf i så fall. Det är ju i så fall bara gnäll och martyrsnack hela tiden:
Dålig lönsamhet, nsf är på oss, sluta med alkohol, för hög bensinskatt, lantmäteriet är svindyrt, dom stora bolagen skiter på oss, ont i kroppen, oseriösa skogsbolag, markpackning, älgskador, miljömuppar, etc, etc, listan kan bli oändlig. Jag själv tycker inte detta är gnäll även om det är negativa frågor. Men det är väl för att jag är villig och diskutera kring frågor som är negativa och få fram något positivt och ta på. Då har gnället blivit något konstruktivt och man har kommit någon vart. Men det är klart att det är alltid lättare att stänga ner om man inte har förmågen eller kvaliten att diskutera fram en konstruktiv lösning i stället.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

tallen100  
#266953 Det är svårt att ha rätt åsikt hela tiden, kan bero på att folk tycker olika... Och får dom ena tycka så måste väl dom andra också få tycka, ock man tycker det är rätt eller fel. :???:

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266978
ryared skrev:Vi skall väl förtydliga att precis som Vedproducent så välformelerat och sakligt uttryckte det i en annan tråd att det måste diskuteras med "rätt åsikter:roll: . Samma med KSE inlägg, det går säkert att diskutera med "rätt polititk" annars är det en "femårings nivå". :roll: :roll: så var väldigt ..,.

Intressanta nya bidrag till det svenska språket. Undras vad "välformelerat", "åsikter:roll:" och "polititk" betyder ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).