Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma 14T 4wd + C8,5 G2 liv och leverne

213 inlägg 106107 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Farma 14T 4wd + C8,5 G2 liv och leverne

Ådii  
#598832 Kanske dags för en uppdatering nu när det gått nästan 1 år sen det senast skrevs nåt här i tråden.
Farman funkar nog fint utan större bekymmer, har bytt en del slangar som gett upp p.g.a slitage och renoverat ena stödfoten som läkte så den sjönk under natten.
Har även bytt bussningar till rotatorn samt lagt nya "bromsskivor" till pendelbromsen och även råkat ut för en punktering på ena däcket.
Så en del har vi nog fått fixa men med tanke på att den nu börjar bli 5,5år och troligen har lastat ca 10000m3 och gått ca 2000h efter traktorn så tycker jag nog det är helt okej. Gissar att det är när man kör med giljotinen som slitit mest ute vid kranspetsen därav bytet av bussningen och skivorna.

Sen så har vi nu även monterat vinsch eftersom vi hade en del vindfällen att ta hand om.
Har även fixat till egna grotsidor så man slipper ha kvistar och liknande spretande åt alla håll när man kör sånt.
Annars så tuffar vi vidare och se hur det fortskider :grin:

Vill man se mera så kan man även följa mig på Instagram där heter jag stenen_i_skogen :grin:

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Farma 14T 4wd + C8,5 G2 liv och leverne

ss0803  
#598839 Tack för uppdateringen!

Avatar Fallback

Re: Farma 14T 4wd + C8,5 G2 liv och leverne

Ådii  
#821039 Ja såhär 4 år sen senaste uppdateringen så är det väl kanske bra med en mellanrapport 😁
Inga större bekymmer att rapportera bara i princip slangar och allmänt slit som behövts repareras men ingen svetsande eller liknande. 2 hjullager har av nån anledning gett upp men det är väl kanske de största haverierna.
Annars så har den nog använts 11 månader i året med undantag för vårbruk, skotat en helmassa ris också som syns på bilden och filmen nedan, hopen har sjunkit ihop nu under sommaren men blev totalt 76lass om jag minns rätt.
En ny kompis i skogen har också införskaffats så nu skotas det efter en Sampo - Rosenlew 1046Pro med Nisula 425 aggregat.


   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).