SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Med skog och Malwa som livsstil

659 inlägg 150839 visningar 55 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534579 Haha det är vardagen för en sköradarförare!😉

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#534621 Jag förstår det men jag som inte gjort detta förr behöver bra sikt när jag ska lära känna aggregatet

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#535562 Bara en bild denna vecka men det rullar på med gallringen.
Jag gör tvärtemot alla andra kör stegmatare en stund och sen vilar jag upp mig med manuellgallring :lol:
Blir tröttare av att koncentrera mig med aggregatet än när jag kör med sågen för den kan jag bemästra skapligt iallafall

1543174109_001.jpg

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

svampbob  
#535567 Helt rätt och man tappar ju konditionen om man bara sitter inne i hytten och spakar.

Jag ställde själv skördaren en dag i förra veckan och högg istället manuellt och det kommer att bli fler såna dagar.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

hlb  
#535573 Att flåköra med motorsåg ett par tankar, för att bli av med aggressioner från lönearbetet, har jag gjort, men att göra det för att vila??????? Du är bäst.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#535589 :lol: :lol:
Jag vet att jag är udda

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Sisyfos  
#535959 Så kom den äntligen
1543347862_24fdf906-294d-4d2b-9772-7c95026a2bda.jpeg
1543347862_31deadb7-0c01-48f0-9939-a03aeb130762.jpeg


Har man nu tagit sig vatten över huvudet tro.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Erre  
#535964 Spännande.

Kommer bli kanon. :-bd
Starta en egen tråd så vi kan följa dig i ditt äventyr.

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Amatörhuggare 62  
#535967 @Sisyfos.
Grattis å lycka till,med maskinen.
Hoppas ni får många goa timmar ihop.
I skog och mark. :-bd
Mvh Amatörhuggare 62

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

hemhuggare  
#535968 Det är nog snarare så att du kan jobba i skogen när det regnar utan att få vatten på huvudet 😀

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#535988 Och en Arbro ingick i dealen med?
Har dom haft den på Malvan innan?

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Sisyfos  
#535992 Tyvärr så ingick den inte. Den har jag köpt fristående. Så det stora kruxet blir nu att få ihop det. Många sladdar är det...

Tänkte slänga upp lite på hur det tar sig men just nu ser jag bara råttbon.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Sisyfos  
#535999
Sisyfos skrev:Tyvärr så ingick den inte. Den har jag köpt fristående. Så det stora kruxet blir nu att få ihop det. Många sladdar är det...

Tänkte slänga upp lite på hur det tar sig men just nu ser jag bara råttbon.


Startade en tråd här får vi se vad som blir av den https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=33687

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#537011 Skogssäsongen rullar på och jag mår som en kung
Har även hjälp en kund med ett halvruttet och delat körsbärsträd som skulle ner
Att man sen hade träff med världens goaste gäng i helgen gör ju inte livet sämre. Enda nackdelen är att man saknar dem så fort som vi skiljs åt, tänk om de kunde begripa att det är i Dalsland man ska bo :wink:

Passar på att nämna en "nära på" incident som hände idag, kan det få någon att tänka en gång extra så är det ju bra.
Kör ju någon tank på morgonen och kvällen med pannlampa. Ska ju kvista och ta mindre gallringsträd då men i eftermiddag fällde jag en mogen gran :roll: . När trädet föll backade jag snett bakåt och såg det falla som jag ville, då dunsade till precis bredvid mig. En halvrutten asptopp på ca 15cm landade, den hade lutat mot granen utan jag sett det i skumrasket :-ss . Hädanefter blir det enbitsträd och kvistning av fällda träd tills dagsljuset behagar komma


$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

halvproffs  
#537078 Skönt att du mår som en kung! Håll dig undan alla paparazzi bara. :mrgreen:
Tur att du skrev om tomträdet. Kom ju på nu att jag ska åka till en tomt och ta ner minst 15 gran o tall som står nära huset där. Som tur är inga jätteträd. Tack för påminnelsen Sudden! :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).