Skotare

Rottne rapid 1986

3 inlägg 310 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne rapid 1986

Kula85  
#842764 Hej vi har lite problem med våran Rottne rapid skotare från 1986 att hydrauloljan blir varm så kommer man åt någon bult eller sånt på tanken så bränner man sig. Har kollat strypventiler och sånt in i hydraul paketet vet någon om det sitter en oljekylare för hydrauloljan eller tips på vad som kan vara tokigt ? Tacksam för svar



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne rapid 1986

Kula85  
#844040 Någon som vet vart man får tag på ett hydraul schema och om det ska sitta någon hydraulolje kylare på en sådan maskin ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne rapid 1986

AKKAMAAN  
#844150 Här ett hydraulschema för en Rottne Rapid 1989. Visst kn vissa små detaljer skilja men jag är ganska säker på att även en 1986a har avlastat konstanttryck system. På en 1989aså är det en hydrauloljekylare men den kan ju ha tillkommit efter 1986. Se Position #49 i högra kanten
Det schemat fick jag tag på genom att kontakta Rottne. Det var mycket hjälpsamma.

Berätta gärna vilka hydraulproblem du har

1715870243_rottnerapidr20719_hydraulschema_25%_med_positionsfoerteckning_78%.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).