Traktorer och processorer

Byta IH mot Zetor?

2 inlägg 2615 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byta IH mot Zetor?

Traktoredner  
#8954 Hej. Jag har en Ih B275 1960 som fungerar alldeles utmärkt. Jag har den till att köra ut ved och lite timmer med. Enda problemet är att den är lite för liten. Trång i hytten och dålig markfrigång. Nu har jag blivit erbjuden att byta till en stor Zetor 1958 med fyrcylindrig dieselmotor och nya bakdäck. Va ute och provkörde den idag. Den gick bra, men jag tror att kopplingen var dålig. Den slirade om jag hade lite varv på motorn och släppte upp den med en hög växel i. Är detta besvärligt att byta på denna? Dyrt?
Någon som vet vad det kan vara för model på denna traktor? Zetor 35 Super kanske? Jag ska lägga 3000 kr i mellan. Är det dumt att byta kanske? Brukar Gamla zetor traktorer krångla? Hur är det med reservdelar till en sådan maskin. Svara fort. Tar beslut imorgon. Tack på förhand.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8966 Enda besväret med att byta koppling är att man måste dela på traktorn...
Reservdelar borde inte vara ngt större problem( kolla med Olssons i Ellös).
Gamla traktorer brukar i regel hålla bra. Enkla grejjer som man inte behöver vara specialtränad för att laga.


MVH MasseyFerguson

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).