Uppvärmning

Ny Hydrofor

7 inlägg 14384 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny Hydrofor

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8023 Hydroforen är paj och nu funderar jag på att köpa en ny på Jula. Min fråga är hur stor skillnad gör tankstorleken? JULA har en med 24 liter och en med 50 liters tank i övrigt verkar de lika.

Den som nu har gått sönder är på 50l iter.

Nån som har dessa rörmokarkunskaper eller förslag på andra ställen att köpa på?



   TS
Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8028 Rinkaby rör är väl aldrig fel när det gäller VVS...

http://www.rinkabyror.se/

//.D

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8033 lyd ett gott råd o köp inte mindre tank än du redan har. kan bara säga att det är som att köpa mindre såg. Du blir aldrig nöjd och kommer irritera dig på att pumpen bara stor o slår hela tiden.

Om du har kvar tanken kan du inte bara köpa en ny motor med pumphus. vet att hornbach i göteborg säljer sådan till en hyvsad peng.
Eller så behåller du tanken och köper den nya pumpen och sammankopplar tankarna.

www.hornbach.se
www.rinkabyror.se
www.vvskompaniet.se
www.pumphuset.se
www.johnsonpump.se
www.beijerbygg.se
www.krauta.se
www.silvan.se

så har du ju lite att välja på..

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8038 Att bara byta tanken var det första jag funderade på, men förra helgen fick jag hjälp med funderandet för då gick även pumpen sönder :(

Så det är en komplett pump automat jag behöver.

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8039
Uffe skrev:Att bara byta tanken var det första jag funderade på, men förra helgen fick jag hjälp med funderandet för då gick även pumpen sönder :(

Så det är en komplett pump automat jag behöver.


ok, är den för dagligt bruk eller vid sommarstuga?

Är den för dagligt bruk så anser jag att du skall satsa på en med fristående motor och fristående tank. dels däröfr att du får bättre produkter samt at går den ena sönder så..

Är dt för sommarbruk så köp en för 999 kr på hornbach. de håller minst 10 sommrar.

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8041 den är mest för sommarbruk, kommer iofs ha den för att försörja hela fastigheten, dvs huset, verkstan, och lillstugan (samt en framtida relax med dush o bastu)

Jag har kollat in en på rinkaby med 50 l tank och den är lik den gamla, tänkte att det är ju enkelt om allt är av samma dimensioner.

   TS
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8051 Har du funderat på en hydropress istället? Den ger mycket mera vatten mellan pumpstartertna än en hydrofor av samma storlek och sparar därmed pumpen. Somliga tycker att en hydropress är ohygienisk för att man tömmer den aldrig helt och att samma vatten därmed kan bli kvar länge. Om det är för sommarbruk bara är det ju inga problem eftersom man oftast sänker trycket i systemet rejält när man inte använder det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).