Skogsarbete

Skördarförare Örnsköldsvik

14 inlägg 4975 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skördarförare Örnsköldsvik

Norrhuggarna AB  
#101874 Hej på dig !

Vi söker en skördar förare till våran EcoLog 580C med LogMax 5000 aggregat. Företaget som vi driver heter Norrhuggarna AB och vi är verksamma i Örnsköldsviks närområde. Våran uppdragsgivare är Norra Skogsägarna.

Idag driver vi med två stycken EcoLog grupper. Den aktuella gruppen slutavverkar i huvudsak men gallring är också aktuellt med några tusen m3 varje år. Så erfarenhet av såväl slutavverkning och gallring är meriterande.

Vi är intresserad att veta mer om dig och dina erfarenheter.

Vi fäster stor vikt på noggranhet och kvalite på allt från maskinunderhåll till utfört arbete samt även personligt uppförande.

Du är välkommen att höra av dig till mig, så fort som möjligt då vi är i full gång med denna rekryterings process.

Norrhuggarna AB : Ove Stenman 073-8017080 alt. ovestenman@telia.com



   TS
Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102315 jag ringer i morgon.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102319 Men hade inte du nyss fått jobb, inte längesen jag grattade dig i en tråd ju ????

viewtopic.php?p=97398#p97398

viewtopic.php?p=98388#p98388

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102326 svänger fort i den här branchen vet du.
Arbetsgivaren har sök nystartsjobb o jag har nog kört för mycket på snöröjningen under vintern, nu har af skickat ärender till ett gäng jurister som ska avgöra ärendet under dagen.
Han har erbjudit mej praktikplats med en ersättning på 224kr/dag - skatt känns lite tungt när man har en hyra på 3000kr/månad.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102327 Svänger väldigt mycket hos dig verkar det som...

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102474 det gör så i skogen.
känns som man stupar på mållinjen varge gång får ibland känslan av att någon vill säja något man kanche inte ska hålla på med skogen men det är ju det enda jag kan förutom o prata.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102478 Verkar som det ENBART är hos dig det svänger så här.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102511 Nej då så här är det för dom flästa åtmindstone här omkring det är väll färre arbetslösa maskinförare i din landsända o då är väll arbetsmarknaden lite stabilare skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

Timberjack74  
#102544
sködarförare skrev:Nej då så här är det för dom flästa åtmindstone här omkring det är väll färre arbetslösa maskinförare i din landsända o då är väll arbetsmarknaden lite stabilare skulle jag tro.


Alla som kan köra maskin har då jobb även här vad jag vet. :surp:

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102576 Kanche i kilafors men har kompisar i både Bollnäs o Rengsjö gammla klasskompisar som går hemma o det låter ju konstigt om afs statestik skulle slå så otroligt fel.
Jag har ju drivit en tråd här tidigare i ämnet o då visade det sej att många har problem o hitta jobb o jag hadde kontakt med ca 20 förare från Gästrikland som hadde stora problem o hitta jobb så nog finns problemet.

Men vad bra då har du många tips till mej på entreprenörer som söker förare då.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

novis??  
#102586 som jag har sakt tidigare många kännasig kallade men ett fåtral kunna passatider o inte börja undervisa sina arbetsgivare första dan.Nu säger jag inte att det gäller dig skördarförare men 80% av dom som söker jobb;vi prova i våras en pojkD.... som var skaplig på att köra kran men helt oduglig på att passa tider, Av7 såkallade förare var det endast 2 som höll måttet o kunde fortsätta i branchen

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102606 För mej har det där fungerat kannon sköt arbetstider duktig reparatör skött servicen maskin har rullat hela tiden så länge jag kört. Körde tidigare efter järnvägen o firman jag körde åt erbjöd mej jobb som arbetsledare på ett prodjekt i katrineholm o det fungerade kanon.
Har hört att några förare har sprungit runt o pratat skit jag möter väll dom någon mörk lördagnatt o då får dom passa sej grrrrrrr det kan bero på att jag har gort mej ett namn inom vissa kretsar o sånt brukar tuvärr väcka ont blod.
Jag är en person som inte sitter vid köksbordet o knyter näven utan försöker förändra saker o ting o det faller inte i god jord tuvärr men det är väll priset man får ta.

I stort sett alla jag kört åt har då sagt åt mej att dom varit nöjda visst finns det ett par som varit missnöjda men man kan ju inte passa ihop med alla.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

sködarförare  
#102763 Nytt jobb igen en 1410 den här gången.

Avatar Fallback

Re: Skördarförare Örnsköldsvik

novis??  
#102770
sködarförare skrev:Nytt jobb igen en 1410 den här gången.

hålltummarna

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).