Verkstan

Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

37 inlägg 20025 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84676 Jag såg att Jula sålde hyllor för 300:- st och köpte då 5st så jag fick byta ut
de gamla jag hade till bättre och så tar jag de gamla ut till ladan och har skogsgrejer
i dem där, de behöver ju inte vara i uppvärmt utrymme.
Det blev bättre utnyttjande av ytan och lite bättre med plats för en av de gamla hyllorna
var extra djup, samt att de nya hyllorna ryms bakom lyftpelaren så det utrymmet fylldes ut.
Det återstår lite finlir med inköp av backar osv så jag kan sortera upp bättre samt
att jag ska snickra en dörr framför en del av en hylla som jag ska ha som batteriladdningsskåp.
Hittills känns det mkt bra och nu hittar man grejerna enklare när man slipper lyfta och kika först.

Före

Efter



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84688 Tjusigt!

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

totte  
#84706 Bra, mycket bra, man har ändå alltid för lite plats, men hyllor minskar obehaget en del.

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Naders  
#84719 Sedär ja. Lite vårstädning kanske?!
Det börjar väl luta åt det hållet..... :roll:

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

hawk  
#84808 Brorsan byggde ett nytt garage i vintras och han skruvade upp 50(!) meter hyllor. Tyckte han var galen men jag har ändrat mig...

Jag har kanske 15 :cry: och vill ha dubbelt upp.

Slänga lite skrot?

Skulle tro att jag hellre bygger ut :grin:

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Naders  
#84833 @Slurfi
Är detta hyllorna med MDF som hyllplansmaterial? Med 160kg/hylla?
Isf är hyllplanen justerbara?

Blev lite inspirerad av din städning :)

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84835 Nej detta är en lite rasslig plåthylla 900 bred 400 djup och 1800 hög, 70kg/hylla.
Hyllplanen är justerbara i steg om om ca 30mm och sedan steglöst i de långa spåren ca 20mm.
Jag tror 70 kg/hylla är rimligt, se tex den hitre hyllan i bilden där det står 3st 25 liters glykoldunkar, det är smock
vad som ryms och ändå är det bara överskridet med 5kg.
Det var en hel del pyssel med att skruva ihop allt och det var tur att jag hade hjälp av två söner så handräckning
fanns att tillgå. Hyllorna är rätt så rassliga tills man dragit åt och skruvat fast i väggen.
Väl värt 5X299:- ändå tycker jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

totte  
#84837 Plåthyllor är bra i garage, går alltid att få rent från oljespill, smörjfett och annan gegga som det gärna vill bli på såna ställen. Önskar jag hade det, men då måste jag göra om hela inredningen, och det är ett mastodontjobb.

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Naders  
#84857 Ja tänkte väl det. MDF har kanske en förmåga att suga åt sig diverse petroliumprodukter :roll:

Men den hyllan du har inhandlat kostar numera 399:-/st.
Om det är denna?!: http://www.jula.se/forvaringshylla-av-plat-130796

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85031 Jepp, det är den hyllan.
Det är ju det som är problemet med reapriserna, de kan höjas igen.
Hittade några militärsurplus alubackar som jag ordnade med lite, passade hyfsat i hyllorna.
Det känns bra med bättre ordning, idag fick jag köra lite med två söner och vi röjde i snickeriet lite idag, great success.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85032
Slurfi skrev:Jepp, det är den hyllan.
idag fick jag köra lite med två söner och vi röjde i snickeriet lite idag, great success.


Några tips hur du fick fart på dem? :surp: :smile:

Mutor? Ljusnande framtid? Eller?

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85033 De är tränade från tidig ålder, de får välja själva; Ska vi göra detta nu eller efter maten? Ska vi ta fyra kärror ved eller tre? Sen när de gnäller så säger jag att jamen ni valde ju själv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Naders  
#85165
Slurfi skrev:De är tränade från tidig ålder, de får välja själva; Ska vi göra detta nu eller efter maten? Ska vi ta fyra kärror ved eller tre? Sen när de gnäller så säger jag att jamen ni valde ju själv.

Detta var ett mycket klokt tips som jag verkligen skall lägga på minnet :lol:

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85178
Slurfi skrev:De är tränade från tidig ålder, de får välja själva; Ska vi göra detta nu eller efter maten? Ska vi ta fyra kärror ved eller tre? Sen när de gnäller så säger jag att jamen ni valde ju själv.


Lysande! Ska genast införas på den stackare som är kvar hemma. Ska du dra tre stockar eller två? :lol:

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Scoutman  
#85203 BRA! "Barnarbete" ska uppmuntras!! 12-åringen har börjat förhandla lön när jag behöver hjälp. Dock klipper han gräsmatta ännu (förra sommaren) utan protester men det beror väl på att det är en åkgräsklippare.

Själv fick man arbete varje lördag åt farsan äe vi var små, han (inte vi 4 bröder) tyckte att belöningen var att han eldade ordentligt så vi kunde duscha innan vi skulle ut på kvällen....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).