Före och efter jobbet

Kostnader för en hemsida...

3 inlägg 1685 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kostnader för en hemsida...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75557 Jag funderar på att anlita något itföretag för att göra en enklare hemsida, undrar hur mycket det kostar att få till en vettig hemsida med kontaktinformation, lite vad man sysslar med, lite bilder osv.... samt att man på ett enkelt sätt själv kan ändra informationen på sidan allt eftersom... kanske även något sorts ansökningsformulär för jobbsökande... sidan skall även finnas översatt till engelska

vad kan engångskostnaden för själva hemsidan hamna på?
vad blir det för månadsavgifter i form av domännamn med mera? man vill ju ha en .se eller .com adress...

tacksam för svar och tips på vad man skall tänka på innan man sätter igång....



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Kostnader för en hemsida...

Valmet830.3  
#75559 Pratade med en lokal reklam/webb byrå om detta igår,

500:- för domänregistrering .se domän
1650:- /år för webbhotell mailadresser mm.

1650:- för design och programmering av förstasidan därefter 650:-/undersida.

Detta är priser från en liten lokal webbyrå.

Användarvisningsbild

Re: Kostnader för en hemsida...

Fredrik Reuter  
#75574 Hej,
För det första, hitta ett företag som känns bra för dig, det har varit och är en lite lurig bransch. Billigt kan bli dyrt.

Fundera också över vilka grupperingar av människor du vill nå och fokusera på. Det är av vikt att ha målgrupperna klara innan man drar igång ett projekt av det hela.

Sedan blir det ofta ett påslag för en flerspråkig sajt.

Se också över sk löpande kostnader, många företag är billiga på att fram den berömda förstasidan, sedan tillkommer värdefulla tjänster, oftast som månadskostnader.

Löpande kostnader förutom själva framtagandet är lite enklare att räkna ut.
En vanlig webbplats inkl domännamn och webbhotell men bra support och leverans skulle jag höfta till med en summa om 1.500.-/år +moms ungefär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).