Traktorer och processorer

Gigantic -61 G18 funderingar!!

2 inlägg 2606 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gigantic -61 G18 funderingar!!

Steffe  
#5655 Hej! Jag vill ha en gripklo på min pärla...but, på min reglageventil finns bara utgångar för lyft och tilt. Finns det flera olika reglageventiler till gigantic? Kan man koppla till det på nåt annat sätt? Nån som har bra ideer om det så blir jag glad! Ni kanske har delarna jag behöver??



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5724 Du kan använda en elmagnetisk väljarventil,så kallad 6/2 ventil, du får koppla in dig på en av de funktioner du har, t ex tilten , den fungerar som vanligt ända tills du trycker på en lämpligt placerad strömbrytare, då blir tiltspaken grip öppna/stäng, det finns både 12 & 24 volts ventiler och för olika slangstorlekar, Enskede hydraul AB borde kunna hjälpa dig. Vilka orginal options som finns till gigantic vet jag inte men du kan kolla påhttp://www.gremminger.se/service/forum/index.php där finns nog någon som vet! :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).