Skotare

Loglift 60F FMG 250

4 inlägg 3089 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Loglift 60F FMG 250

erik-250  
#71267 Hej! Jag har en FMG 250 -91 med Loglift 60F kran. När man kör kranen och ska dra in stickan/vippen så orkar den inte, den orkar dra sig själv lite längre än när den hänger rakt ner. Men höjer man bommen fullt och kör imot stickan och sedan sänker bommen så stannar stickan kvar där, men on du då kör stickan imot dig när den är i det läget så sjuker den igen. Är det någon som vet vad det kan vara för fel eller någon som kan ha en tanke om vad det kan va ?? det är inget nytt fel, maskinen har varit så så länge jag har haft den ca 3-4 år. Det går att köra och så men ibland stör man sig när det inte går att dra intill det där sista. Den är stark och så åt andra hållet..

Tacksam för svar. :smile:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Loglift 60F FMG 250

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71271 Borde få se ett hydraulschema på han för att va säker men på 2-grepparna med 164-kran så satt det en sk. ställbar tryckreducerare på vipp in.
Satt mellan slanguttagen på vippsektionen på hydraulventilen.
Dom där brukar inte "ändra" sej,men kan ju va nån o-ring som gått där.
Har du instruktionsboken kvar :?: ,ska nog finnas beskrivet hur man gör,annars får jag leta i mina gömmor :lol:

Avatar Fallback

Re: Loglift 60F FMG 250

erik-250  
#71317 Hej simba!! Jag har böcker om både skotarna, tvågrepparna "707" och på Eva. ska försöka leta efter en sådan tryckreducerarae.

Tack så mycket för svaret! ska försöka mig på det lite senare :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Loglift 60F FMG 250

orre  
#72044 Hur är det om du håller in "spaken" ca en halv till en minut ?
Har en liknande kran på 83-35 an med liknande symtom och har fått för mig att det är en del luft i den kammaren på cylindern för den "kommer" efter ett tag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).