tor 28 dec 2006, 11:37#4867
jo visserligen har vi fått en del saker i skolan så
jo, jag bla klipper gräs hos min farbror på MAX där han e chef
just nu går ja och klipper den stora ytan me en gammal klippo me 4hk b&s motor.. hjulen e vinda och vissa delar av gräsmattan lutar en del så det blir ibland jobbigt å klippa, det kan ta ungefär 4a timmar att klippa hela ytan
så en ny gräsklippare me drift vore ju schyyst
varför jag köper huggar grejjer dubbelt är för att jag vill ha ett komplett set hemma så man sliper släpa/fram tillbaks och glömma ta med osv
huggarbälte har vi inget eget i skolan utan de finns x antal bälten som vi alla i klassen delar på
röjsåg skulle ja vela ha en för å dels klippa/trimma gräs, men också för att göra röjningsarbeten i bla sommarstugan
en fyrhjuling vore bra att ha i bla stugan och här hemma men det e för dyrt just nu (studiebidrag 950kr/mån......)
åkgräsklippare å köra hos farbrorn vore nice, men det e bökigare å transportera och kostar mycker mer.. för ska ja köpa en åkgräsklippare ska de va en nyare antingen stiga villa eller nån husqvarna rider, även traktormodellen går bra
hörselskydd me radio får vi inte i skolan, vi får inga hörselskydd över huvudtaget men de finns å låna utan radio
bensindriven häcksax vore grymt bra, då ja klipper våran häck hemma och även grannens häck, vore fördel att ha en sådan då vi ej har el i våran sommarstuga utan allt där går på vedeldning, batteri eller fotogen
motorsåg har jag en och har inga planer på att skaffa en till
så ja vet inte ja, fällkilar å sånt vore bra å köpa
brytjärn me vändhake har ja ett äldre som ja köpte på loppis för 50kr
så kom me några tips ni andra:)
huggarbyxor och stövlar har ja