Skördare

Block o Wire

7 inlägg 4522 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Block o Wire

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66418 någon som har tips på en bra sida där man kan kolla på lite olika allternativ på att koplla en wire vid bärgning? hur stora block använder ni?



   TS
Avatar Fallback

Re: Block o Wire

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66687 med tanke på alla bilder ni slänger ut här på forumet på era fastkörningar så borde väl någon ha lite bra ilustrationer på hur man kopplar rätt? i några fall ang bilderna så kan jag väl förstå om man inte har kvar sin anställning när det var dax att bärga..

   TS
Avatar Fallback

Re: Block o Wire

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66699 Saknar oxå en sån instruktion :ugeek:
Ofta blir det genom försök o misstag :D,vanligt fel är underdimensionerat material samt att man kopplar så att den som ska bärgas dras genom gyttjan istället för så mycket uppåt som möjligt.
Dessutom står folk för nära ifall nån vajer går av
Kanske nåt för Per-Erik :?: :roll:

Avatar Fallback

Re: Block o Wire

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66718 Har inte bärgat ofta men alltid klarat mig med dragstropp, sitter man mer måste det väl va ett rejält förarfel?

Avatar Fallback

Re: Block o Wire

novis??  
#66719
ume skrev:Har inte bärgat ofta men alltid klarat mig med dragstropp, sitter man mer måste det väl va ett rejält förarfel?

jo du med en så mång årig erfarenhet o kört på så många olika marker som du så :lol: pröva en smålänsk göl då är en drag stropp bra att sitta på :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Block o Wire

Skog  
#66720 Är det inte så ofta när man kör fast att man vill försöka själv för man TROR ju att de ska gå å ta sig upp, men ofta blir det 7 resor värre när man håller på
( har då hänt undertecknad nån gång............eller flera :oops: )
Vi har uppgjort med STORA om vi kör på marker med dålig bärighet så får de stå för bärgningen
Är då ett helt spindelnät med wire å block när han kommer med terriebärgarn men 810:an ska då ha kommit ner till djävulen själv om han ska misslyckas, :surp:
Men å andra sidan skulle det hända så kunde han f-n gott stanna där :wink: :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Block o Wire

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66861 Jag köpte stora block på ÖB. Lägger in en bild på kopplingsförslag, tänk på att det blir stora krafter i omlopp om du använder flera block, gäller att tänka till :grin:( klicka på bilden så blir den större)
Bild

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).