Skördare

dual03vs 09

5 inlägg 1787 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

dual03vs 09

m_guld  
#61977 Nån som har koll på vad som blivit bättre på dualera från 03 - 09 eller är det somma maskin?



   TS
Avatar Fallback

Re: dual03vs 09

890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62248 noen av forbedringene er att det har blitt ny midjelås,og det er tatt ut mer effekt av motoren..på 03 så var dieseltanken plassert i bakrammen,men når 04 modellene kom ble den plassert ved siden av hydraulikkoljetanken..ellers er det bare noen små endringer..

Avatar Fallback

Re: dual03vs 09

grotförare  
#62250 de där med att dom hade tanken plaserad bak i ramen på vagnen var de dummaste dom har gjort ponsse, dom gjorde rätt i att flytta tillbaka den på maskin!

Avatar Fallback

Re: dual03vs 09

890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62252 Helt enig..kjørte en buffalo 03 med tanken i bakramma,så hver gang man kjørte der det var litt bratt så var midja helt full av diesel,klarte aldri å få korken helt tett..

Avatar Fallback

Re: dual03vs 09

grotförare  
#62270 aa precis har råkat ut för de ett par gånger själv då jag körde en buffalo från 02. å sen en till sak så är de inge kul om man har fått ner mycket skit i tanken. finns bara ett sätt å göra om man ska göra ren den å då lär man bort med bak axeln å dra ut tanken bakåt. finns ingen plug i botten 😈

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).