Före och efter jobbet

stöld..

2 inlägg 1562 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stöld..

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55691 vet ej om det här hamnar i rätt kategori, flyttad den gärna till rätt!!!


Hur som helst så har ja huggit å kört ut väldigt fin björkved som ja köpt på rot, har haft det liggande efter väg ett antal veckor eftersom det är svårt att få tag på timmerbilar som har tid att köra hem virket, ja har förvisso kört en massa vändor me 2105 me farma vagnen men det händer inte så mkt kan man väl säga...
Nu till saken... vägen har givetvis blivit avstängd, men fick tillstånd att hämta 1 timmerbil me släp en frusen morgon, så i början av denna veckan så kunde chafförn ja hittat, hämta ett lass, jag var ju så klart intresserad att de hur mkt som blev kvar så ja åkte dit å kollade läget å la på minnet hur vältan såg ut... Dan efter va det -4 ute så ja skulle hämta ett lass själv me traktorn, När ja kommer dit ser ja att det fattas virke i vältan, ja hade dock aningar att det varit en annan timmerbil som skulle hämta en trave till en kund... den kunden ringer senare på kvällen å undrar när han får veden, ja ringer chaffisen som INTE hämtat ngt så troligen har NÅN stulit ved, det är dock svårt att uppskatta hur mkt som försvunnit, ingen har sett ngt va ja vet, å eftersom det var så kallt så syns det inga spår heller, om det är traktor eller lastbil som varit framme...
Det känns lite jävligt faktiskt, även om det nu inte är jätte mkt men ja har betalt skördare å skotare för huggning å utkörning av virket, å tanken har varit att leva på vedförsäljningen nu under vår månaderna så lite förlorar jag ju...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: stöld..

totte  
#55693 Usch och tvi! 😡 😡 Att det skall behöva hända sånt, man blir bara så förbannad! ~x(

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).