Socialt (mer om oss)

Landwirtschafts Simulator 2008/2009

8 inlägg 5239 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Landwirtschafts Simulator 2008/2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54433 Tänkte jag skapar en ny tråd här istället om detta spelet.

Detta är 2008 års spel.

http://www.youtube.com/watch?v=fP0rT80D_m0&feature=related

Här är en trailer ifrån 2009 års uppföljare.

http://www.youtube.com/watch?v=XR21W5aRui0&fmt=18

Själv tycker jag detta spel är ganska roligt/underhållande i lagom doser, man får inte spela för länge för då tröttnat man.
Det som jag upplever som roligast är att man kan ladda ner och lägga in nya maskiner, redskap osv.
Finns massvis med sidor där man kan hitta sådant.

Vid intresse så är det bara att skriva då jag har en lite lagom samling med länkar. :lol:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

GremoNiclas  
#54443 Inte den häftigaste grafiken kanske.
Men alltså, styr man maskinerna själv. Finns det ingen Autopilot/dräng. Måste ju bli ganska träligt om man ska köra över alla fälten.
Jaja, SimFarm som jag lirade på 90-talet var nog minst lika bra.

Avatar Fallback

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54444 Jo det finns autopiloter att lägga in, men det får man lägga in maskiner med autopilot.

Som sagt, jag skrev att det blir lite drygt efter ett tag, en timme är kanske roligt, sen får man ha ett uppehåll nåra dagar :lol:
Inte så spännande att harva eller plöja i ett par timmar på datorn :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

GremoNiclas  
#54445 Kan tänka mig att det blir lite segt.
Finns det något mål att uppnå? Eller är det bara att harva på och dra in stålar för att kunna köpa mer mark och större maskiner?

Avatar Fallback

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54447 Mjadu, när jag spelar så är det bara för att prova de nya grejerna jag lagt in, men det finns nog uppdrag och sådant man kan spela annars.

Men det är ju annars att skörda, köra till hamnen och tippa eländet :lol: sen plöja igen och så nytt, sen påbörja den onda cirklen igen.

2009 släpps nu på måndag och där ska det finnas så man kan köpa maskiner och sådant inne i spelet om jag förstått det hela rätt, hoppas även på nätverksstöd då det kanske hade gjort det roligare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

totte  
#54456 Låter för jävligt, när man väl har ledigt så skall man alltså sitta och träla i grottekvarnen igen, fast nu på datorn :shock: :roll: :lol:

Avatar Fallback

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54630 I den nya versionen tror ja man kan serva maskinerna, köra nätverk och så vidare. Men jag kan lova, man fastnar lätt ett par timmar framför det. Rätt kul om man har lite mindre fält. Längtar tills det nya kommer ut :wink: :smile: Tror det ska vara lite enklare att ha "bra" maskiner då det verkar finnas en rad olika maskiner inlagda i början som man senare kan köpa. Så har jag fattat det iaf. :smile:

Avatar Fallback

Re: Landwirtschafts Simulator 2008/2009

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55359 Nu äntligen ! :P Har den senaste versionen av spelet kommit till min kära dator :smile: Tänkte skriva ihop lite kort vad jag tycker om spelet. Spel-idén har förändrats rätt kraftigt från att få en gård fullsmockad med maskiner till att få en enkel traktor, några väldigt enkla redskap och en vanlig tröska (modell mindre). Man får då börja i liten skala och bygga sitt eget lantbruk nerifrån. Det är då man verlkigen får lite utmaning, även lite strategi behövs. Finns att ladda ner på piratebay och isohunt.com :smile: Ladda ner och ha kul , gott folk ! :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).