Före och efter jobbet

Nattliga ljud!

2 inlägg 2177 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nattliga ljud!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53643 Satt här vid datorn nu o plötsligt hörs ett kraftigt brölande utanför :shock: . Hoppade högt i stolen o frugan kom utrusande ur sovrummet o undrade vad f-n som pågick utanför. Sprang ut med ficklampan men såg tyvärr inget. Jag har hört ljudet ett par ggr tidigare i höstas men på lite avstånd. Vi bor ju mitt i ett villaområde o de enda djur som springer här annars är ju rådjur. Dom brukar gå på tomten på nätterna o knapra ekollon. Det här är dock nåt helt annat. Korta stötande bröl, sekundlånga med nån tiondels paus mellan. Ca 10 bröl i en följd o sen tyst. När jag hörde det i höstas kom dom där brölserierna om o om igen med någon minut emellan o jag kunde konstatera att det flyttade på sig tills det inte hördes mer. Nu ikväll hördes det bara en omgång.Har lyssnat på vildsvin på nätet nu o det är ganska likt ljudmässigt men det jag hittade var mer utdragna varierande bröl.

Nån som känner igen min beskrivning? Ska ut o spåra tomten imorrn för jag är ganska säker på att det var bara några meter från huset.

Magnus M



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nattliga ljud!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53688 Kanske kan vara Kronhjort? Fast hjortdjuren brölar väl mest kring brunsten och dit är det lång tid än :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).