Skogsekonomi

Svenska Kyrkans väljer miljöfrågan framför bistånd

39 inlägg 3011 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Svenska Kyrkans väljer miljöfrågan framför bistånd

Lars Lundqvist SLU  
Torbjörn Johnsen skrev:Både Svea och kyrkan har avverkat bestånd när de varit relativt unga.

Torbjörn Johnsen skrev:Jag driver inte tesen att "skogsbruket" avverkar vid LSÅ utan jag skrev att både Sveaskog och kyrkan har gått hårt fram med sina avverkningar.

Hur gör man slutavverkningar utan att "gå hårt fram"?
Vad räknar du som "relativt ungt" för skog?

I den iKogen-artikel du länkade till skriver du apropå Sveaskog "Avverkning enligt LSÅ är inte längre aktuellt" vilket inte gärna kan tolkas på annat sätt än att du hävdar att Sveaskog fram till nu avverkat vid LSÅ, eller hur?

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

joran  
#857534 T20 🌳 Han har pratat med en virkesköpare för aktuellt bolag, så dom vet att det är borrat i några träd. 👍

Användarvisningsbild

Lars Lundqvist SLU  
#857536 Och trädslaget är svensk tall, inte contorta?

Du släpper verkligen ingen information oombedd och kör dessutom det gamla "en kompis…"

Användarvisningsbild

joran  
#857542 Vanlig svensk tall. Det är du som ställer frågorna, och jag försöker svara så gott jag kan.
Och min kompis finns i verkligheten 😉

Användarvisningsbild

Badger  
joran skrev:Vanlig svensk tall. Det är du som ställer frågorna, och jag försöker svara så gott jag kan.
Och min kompis finns i verkligheten 😉

Förstår dig. Det är inte allt man gör själv. Mycket får man veta via grannar och vänner. Sanningen om vad som inte funkat eller gått fel(som misslyckade planteringar, dåligt plantmaterial eller kassa entreprenörer) brukar jag oftast få från grannarna. Det är klokt och sympatiskt att skydda dem med anonymitet.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857668 Hr tänker ni om att det är Göran Enander som skrivit/ drivit fram rapporten som Kyrkan har som underlag? Så menar jag att jag läste någonstans i riksmedia att det varit.

gurka  
Orsa skrev:Hr tänker ni om att det är Göran Enander som skrivit/ drivit fram rapporten som Kyrkan har som underlag? Så menar jag att jag läste någonstans i riksmedia att det varit.

Alla jublar inte över Göran.

"Att Enander bland annat varit statssekreterare åt MP:s Åsa Romson på Miljödepartementet, visar naturligtvis hans politiska uppfattning och hemvist. Att också lyfta fram att han varit generaldirektör för Skogsstyrelsen visar bara halva sanningen.
Att han i förtid lyftes bort från detta uppdrag, av den tidigare jordbruksministern Eskil Erlandsson, på grund av att han misskött myndighetens ekonomi nämns inte."

https://www.nsk.se/debatt/kyrkan-tar-bo ... dsmastare/

Användarvisningsbild

Badger  
#857685 Att lyfta bort personer pga "ekonomiska skäl" är en Putinsk paradgren.

gurka  
Badger skrev:Att lyfta bort personer pga "ekonomiska skäl" är en Putinsk paradgren.

Om Putin är så lömsk borde det naturligtvis inte vara möjligt att avsluta förordnanden av ekonomiska skäl i Sverige.....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).