ons 20 sep 2023, 12:38#812274
Letar lite efter ”ny” bil. Det är nåt otroligt vad priserna på beg har ökat. Den jag har nu värderades för nåt år sen till 20-30k. Nu är den uppe i 50…
Jag blir jätte stressad över detta och försöker att förstå vad som sker för att ta ett beslut. Ena delen är att beg bilarna rusar och trycket efter vanliga hedliga bilar är högt. Samtidigt så står det massor av EL bilar till salu framför allt Kina modeller medan Europeiska säljer mot redan lagda ordrar som de betar av men efter att dessa är levererade så ser det mörkt ut.
Vi har just gått igenom en stor krasch på byggmarknaden där en av mina kunder Attacus har alltid funnits i ur och skur men så i våras satt de bolaget i KK. Varför? Det fans inga ordrar. De sista som konkursförvaltaren gör klar nu är färdiga till slutet av denna månaden och mitt kontrakt tog slut efter midssommar med dem. Kan det vara samma historia med bilbranchen tro?
I baland känns det som "Va FAN är det jag missar för nått?" då jag sitter med rätt stora drakar som inte känner av detta på samma sätt men utanför fönstet går världen under och tanken har slagit mig i bland när kommer detta drabba oss?
När jag har tagit upp frågan så är det bara en normal konjukur cykel som ska genomlidas och då våra projekt oftast löper på så långa ledtider så drabbas dessa inte så mycket av rådande kriser "Så sitt lungt i bussen" för det går lite upp och ner och det viktigaste att man kommer ut rätt.