Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydraulisk vinsch

4 inlägg 1116 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulisk vinsch

Per.M  
#790611 Hej,

Håller på att montera en hydraulisk vinsch på kranen men förstår inte riktigt hur den ska kopplas in mot ventil blocket. Förstår att en anslutning ska in på tryck sidan och den andra på returen, men det kanske måste köpas till något som jag missar. Har som det syns på bilderna en tom ventil som man kanske kan göra något med?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulisk vinsch

toker72  
#790620 Fick du inte med några instruktioner ? Är det inte så att trycket som i dag går in i ventilpaketet ska kopplas in till vinchen och sen tar du returen från vinchen och kopplar in där trycket in till ventilpaketet tidigare satt.

Användarvisningsbild

Re: Hydraulisk vinsch

Per.M  
#790623 Jo men visst fick jag det dom ser ut så här

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulisk vinsch

Per.M  
#790635
toker72 skrev:Fick du inte med några instruktioner ? Är det inte så att trycket som i dag går in i ventilpaketet ska kopplas in till vinchen och sen tar du returen från vinchen och kopplar in där trycket in till ventilpaketet tidigare satt.


Själklart vart det rätt då jag följde ditt råd. Nu jäklar kan man vincha också :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).