Öppna kategorin

Debatt om skogen som natur- eller odlingssystem (1 sept 22)

2 inlägg 1622 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Debatt om skogen som natur- eller odlingssystem (1 sept 22)

Fredrik Reuter  
#768380 Torsdagen den 1 september med start 19:00 startar en digital debatt om skogen som natur- eller odlingssystem. Debattörer är professor Tomas Lundmark från SLU samt Skogskonsulten Martin Jentzen. Initiativtagare till debatten är Plockhugget. Jag fick själv frågan om jag kunde agera moderator under debatten och har tackat ja till detta. Ett av skälen anses vara att jag är skapligt oberoende, något som jag kommer jobba hårt för att vara.

Det är som sagt en digital debatt som kräver anmälan. Det är kostnadsfritt att delta på länk och det finns ett tak på max 200 deltagare. Är du intresserad så anmäler du dig via Plockhuggets sajt: https://plockhugget.se/kurser/

Som moderator kommer jag ansvara för en bra debatt med relevanta frågor. Eftersom vi har Skogsforum i ryggen så passar jag på att ställa frågan om det är någon som har några bra frågor till debattörerna? Skriv gärna i tråden alt. maila mig på fredrik@skogsforum.se. Frågan om skogen som natur- eller odlingssystem är givetvis både stor och bred. Det är dock inte otänkbart att frågan om naturnära eller hyggesfritt skogsbruk kommer upp i relation till trakthyggesbruket. Har du några frågor kring detta så förmedla dem gärna.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen som natur- eller odlingssystem (1 sept

Fredrik Reuter  
#769510 Nu finns eventet att beskåda i efterhand på youtube. Du kan kolla direkt här nedan.


   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).