Sågverk (mindre)

Logosol

25 inlägg 7153 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Logosol

Tomp  
#757202 Någon som vet hur det står till med Logosol?
Beställde ett verk för 3 veckor sedan och har väntat på ett ordererkännande, efter 2 veckor och 2 obesvarade mail ringde jag upp dom, dom lovade att återkomma under dagen.
När dom inte hört av sig efter två dagar ringer jag igen och blir lovad en leverans första veckan i Maj.
Då jag fortfarande inte fått något ordererkännande eller leveransavisering ringde jag igen och talade om att jag behöver besked idag om det kommer eller inte då jag behöver vara hemma för att lasta av det.pga jobb, annars kommer jag att makulera ordern.
Dagen går och inget samtal, när jag kommer hem efter 16,00 får jag ett Mail att leverans inte kommer att ske förrän slutet av nästa vecka. Enligt deras hemsida har dom verk för omgående leverans.
Jag har inget behov av ett sågverk, mest för att jag fick för mig att det vore roligt att såga själv, men nu försvann ju lusten lite. Hade ju vart roligt att köpa ett svensktillverkat!
Provbeställde en Lt 40 och får ett leveransbesked på 15 dagar!
Det är ju ändå drygt 250 000:-
Blir ju lite orolig att det blir samma läge vid ev support, reservdelar, reklamationer mm.
Hur hade ni gjort?
Kanske borde köpa en bättre vedklyv istället!
/ Tomas



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Logosol

FredrikB  
#757213 Vi beställde ett bandsågverk för 2 veckor sedan och det har sagts att det kommer levereras denna veckan. Vi får se hur det blir, inte mig emot om det skulle dröja någon vecka till, då det ändå är knapert med tid för egen del att skruva ihop och börja såga.
Vi hade däremot inga problem med kontakten med Logosol. Fick höra att det va lite problem med orderbekräftelse då vi inte fick vår direkt heller. Men efter ett samtal på måndagen, (vi la ordern en fredagskväll.) Så kom bekräftelse via mail direkt efter samtal.

Avatar Fallback

Re: Logosol

FredrikB  
#758090 Efter kontakt med Logosol igen i veckan, så fick vi besked om att dem har väldigt högt tryck på försäljningen och har därmed haft förseningar med utleveranser. Vi fick i torsdags besked från DHL att dem mottagit en fraktorder på vårt sågverk och tillbehör. Kikadr på spårningen DHL har och ser att sändningen är upphämtad och är på omlastning i Sundsvall, kul att den är på väg! Så sammanfattningsvis tycker jag det gått smärtfritt med vår beställning. Det blir nog 2 veckor senare leverans gentemot vad som sagts när vi la vår beställning. Tycker det är ok för vår del.

Användarvisningsbild

Re: Logosol

svampbob  
#758092 Det är snarare regel än undantag nu att leverans tiderna är långa. Jag pratade med Bamsesågen i veckan om att köpa till deras klingsåg ks 500 och där var det ca två månaders leverans tid på den.

Avatar Fallback

Re: Logosol

FredrikB  
#758129 Ja det är ju mycket fördröjningar och fördyringar i allt man får för sig att köpa, när det är som det är i omvärlden.

Avatar Fallback

Re: Logosol

Emil83  
#758141 Jag har beställt ett trak-met av bamsesågen. Var nio månader leveranstid men dom hade beställt några på vinst o förlust som förhoppningsvis ska komma i oktober.. fick köpa ett av dessa så hoppas jag kan få hem det i höst! Några veckors leveranstid låter ju jättebra:) fast tråkigt om kontakten är så svår.. när jag haft att göra med logosol tidigare har servicen varit superbra! Vilken modell har du köpt?

Avatar Fallback

Re: Logosol

FredrikB  
#758157 Vi beställde ett B1001 utan elektrisk drivning och utan hydraulik. Det gick ju att eftermontera detta om man skulle få blodad tand för sågning. Grannen har en ek liggande på runt metern i diameter, samt att det kan ju inte bli fel att kunna ta grova stockar. Vi har även en del bokskog som är ganska grov och ska prova förädla till golvplank med tiden. Just nu ligger det 90 stock i varierande trädslag och storlek som väntar på uppsågning. Egentligen skulle vi väl inte köpt något sågverk än på ett par år. Men det lilla cirkelsågverket i grannbyn någon knapp mil bort, har fullt upp och kunde erbjuda 2 dagar att såga. Det kändes alldeles för stressigt för det vi har. 9 månaders leveranstid är ju väldigt väldigt lång väntetid. fast då har man ju god tid på sig att få fram en bra uppställningsplats till sågen.

Användarvisningsbild

Re: Logosol

svampbob  
#758198
Emil83 skrev:Jag har beställt ett trak-met av bamsesågen. Var nio månader leveranstid men dom hade beställt några på vinst o förlust som förhoppningsvis ska komma i oktober.. fick köpa ett av dessa så hoppas jag kan få hem det i höst! Några veckors leveranstid låter ju jättebra:) fast tråkigt om kontakten är så svår.. när jag haft att göra med logosol tidigare har servicen varit superbra! Vilken modell har du köpt?


Vilket Trak-met har du köpt? Jag var själv länge inne på det hydrauliska Trak-met verket men nu blev det istället en Bamsesåg.

Avatar Fallback

Re: Logosol

Emil83  
#758200 Du kommer nog snart upptäcka hur kul det är att såga Fredrik😀 och med så mycket stock liggandes har ni att göra en stund👍 Jag har hittills sågat med ett egenbyggt kedjesågverk med vevmatning och det funkar riktigt bra, dock lyxade jag till det nu när jag beställde och tog automatiskt framdrift.
Svampbob: ett ttp 600 standard med hydraulik blev det. La till 11kw motor, måttställare, elektrisk bandstyrning, automatiskt framdrift och stationär manöverpanel och extra stockspännare. Tror det blir att väldigt bra sågverk som är tillräckligt effektivt för att kunna såga lite för försäljning åxå.
Fredrik det är ju grymt att man kan bygga ut logosolen vid behov! Lycka till med sågningen😀

Avatar Fallback

Re: Logosol

FredrikB  
#758375
1652864770_20220518_105441.jpg
Nu är den hemma. Synd man har fullt upp i en vecka fram. Så det känns lite som julafton, som när man va barn och får vänta tills det är dags att öppna. Förövrigt klanderfri transport och kommunikation från DHL, paketet är oskadat och bra emballerat.

Användarvisningsbild

Re: Logosol

Badger  
#795525 Hur har det gått med TrakMeten FredrikB?

Användarvisningsbild

Re: Logosol

svampbob  
#795538
Badger skrev:Hur har det gått med TrakMeten FredrikB?


Det ska nog vara till @Emil83

Avatar Fallback

Re: Logosol

Emil83  
#795563 Jo äntligen kom trak met sågverket för knappt två veckor sedan:) jag har kört lite grann med det och är väldigt nöjd! Det tog tio månader att få det och jag tycker bamseprodukter har varit sådär med ärligheten över leveranstiden.. dom har inte heller hört av sig något nu efteråt för att höra hur det gått.. men men sågverket är väldigt stabilt och dom har justerat in det bra i polen! Dock har jag inte lärt mig alla funktioner i datamåttställaren än.

Användarvisningsbild

Re: Logosol

Badger  
#795574 Ah, lätt att bli förvirrad i trådar @fredrikb . Jag trodde det var en trakmet inslaget på din gård, men det var alltså logosol. Har du sågat nåt med den?

Och till Emil. Jo, jag hörde i fjol att Trakmet hade leveranstid på 8+ månader så det var nog inte konstigt. Kul att den var bra inställd rakt ur lådan. Vilken modell köpte du? Vad går den på för säkring förresten?

Avatar Fallback

Re: Logosol

Emil83  
#795576 Jag blev lovad den på sex månader och efter att den tiden löpt ut var bara svaret att den är nära.. hade säljaren sagt tio månader hade det inte varit nått konstigt med det! Jag gillar bara ärlighet!
Jag köpte ett 600 standard med hydraulik. La till 11 kW motor men den som sitter på är på 12,4kw😀
Kör med 25a säkring

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).