Motorsåg och handhållet

Reparera magnesium

4 inlägg 1166 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reparera magnesium

hva555  
#752391 Sågen på bilden (550mk2) hamnade under en tall. Tank, bygel blev skrot men går ju att byta. Det värsta var att ena fästet till kastskyddet bröts av. Har någon provat hårdlödning eller tig på en såg och i så fall hur gjorde ni? Blev det bra?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Reparera magnesium

Joakim S  
#752392
hva555 skrev:Sågen på bilden (550mk2) hamnade under en tall. Tank, bygel blev skrot men går ju att byta. Det värsta var att ena fästet till kastskyddet bröts av. Har någon provat hårdlödning eller tig på en såg och i så fall hur gjorde ni? Blev det bra?

Den här killen är duktig på att TIGsvetsa vevhus. Det är inte det lättaste efter vad jag förstått. Blir det för varmt så smälts det det lite mer än man tänkt.


Användarvisningsbild

Re: Reparera magnesium

hva555  
#752393 Ser ju ut att bli starkt nog.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reparera magnesium

anersimyra  
#752420 När jag med yxan högg ett hål i tanken på min 550 så lagade jag med kemisk metall och det höll så länge jag ägde sågen och jag har inget hört från nya ägaren.. 😀

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).