Traktorer och processorer

Traktor batteri till bra pris online?

12 inlägg 4588 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktor batteri till bra pris online?

Pe_Er_79  
#738030 Finns det någon batteri återförsäljare online, med bra priser och stort utbud? Sitter och Googlar men tycker inte att jag hittar något vettigt..

Har en Fiat 60-90 som står och gråter över ett nytt batteri och snön faller ner.. 😔

Jag är förtjust i Vartas och Banners batterier, gärna AGM. Vad gillar ni?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738033 Gå till en handlare. Betala en hundring mer. Så kan du reklamera om det lägger av.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

tallen100  
#738035 Instämmer.
Plus att det är bra om handlaren är kvar den dan du behöver ett batteri på direkten..

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738042 Biltema. De har öppet alla dagar i veckan vilket är bra om du behöver ett batteri på direkten.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

jannee  
#738045 Man måste ändå fundera lite över hur kostnadsläget på reservdelar, bl.a. batterier, men nästa allt övrigt till bil och traktor inte sällan är mellan 20 till 40 % högre i Sverige än i Tyskland och då inklusive frakt till bostaden.
Ett annat ex var att en HVA tillverkad i Sverige, tidigare i alla fall, varit betydligt billigare i USA än i Sverige.
Är väl nästan bara i undantagsfall man handlar billigast direkt i Sverige.
Däck är också något man kan finna till bra pris och då inte sällan i Tyskland, även om man skulle betala Däckia DYRT för en omläggning får man stora pengar över, inte minst då gällande traktordäck.
Tror inte att det bara är återförsäljaren som har stora marginaler utan längre upp i ledet.
Svenska megastora centrallager och deras administration är nog en stor bov.
Ex handla fälgrengörning på Mecca ca 100 kr/flaska, exakt samma på Dollarstore 60 kr/flaska.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738046 Jag köpte på batterilagret för 11 år sedan. Volvo BM
Nu börjar det bli lite trött.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

mikael_s  
#738048 Kolla med en handlare, ibland blir man överraskad. Köpte batteri av Lantmännen Maskin i våras, bara någon hundralapp mer än billigaste på nätet. Till en Valmet 755.

Till IH’n blev det ett Biltema för att grannen var där just när det behövdes. Tiden får visa vilket som håller bäst. Båda på CTEK då de står stilla i långa perioder.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

jannee  
#738056 Kollar man testfakta är Banner och Bosch silver de bästa, om de sedan varar i 3 eller 10 år är en annan fråga.
Har du sökt på Amazon?

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Pe_Er_79  
#738108 Blev ett Banner, från batterifynd.Se

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Ldsaren  
#738150 Kör med Biltemas batteri i allt nu
Aldrig varit nått problem

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Bosse1  
#738164 Hade ett dyrt "Global" i traktorn som havererade inuti måste ha varit nån dålig lödning . Kör Biltema nu.
"Hamron" från Jula mest seglivade jag haft i bilen.

Avatar Fallback

Re: Traktor batteri till bra pris online?

Pe_Er_79  
#738165 Global satt i min BM 430 när jag köpte den. Efter ca 1år så fick jag se att toppen på batteriet spruckit och rest sig upp, över 5mm. Såg otäckt ut!
Sitter Banner i den sedan länge nu. Banner som förövrigt är det mest seglivade jag vart med om. 🙂

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).