Skogsvagn (Huggarvagnar)

Stöttor moheda

17 inlägg 5164 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stöttor moheda

Crillelindgren  
#728981 Någon som vet vart man kan få tag i 2 stöttor till en gammal moheda 7-8 tons vagn från 1987? Antingen nya eller begagnade. Kollat runt lite med lokala firmor men ingen vet något.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#728982 Järnrör av obestämd sort lär väl gå att hitta.

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Crillelindgren  
#728984 Absolut, det finns på jobbet. Men vill att det ska se enhetligt ut då det är svårt att bocka så grova rör.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

alias  
#728986
Crillelindgren skrev:Någon som vet vart man kan få tag i 2 stöttor till en gammal moheda 7-8 tons vagn från 1987? Antingen nya eller begagnade. Kollat runt lite med lokala firmor men ingen vet något.


Har du kollat med FTG som äger varumärket Moheda idag, eller Lantmännen (som jag förutsätter har sålt flertalet av de Mohedaekipage som rullar i landet)?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Crillelindgren  
#728987 Tänkte höra med dom på måndag, men med deras priser på lösa reservdelar kan man lika gärna skaffa ny bättre kärra. Tanken är att bygga på en banke till då jag endast har 2 och det blir problem när man kör 4.90-5.50 längder

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Bert1  
#729041 Hmmm va det runt 5000 när jag frågade för 1-2år sen om en tredje Banke med stöttor till Min M91 vagn

Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

Joooell  
#729100 Byggde en egen banke till en Mowikärra för några år sen, köpte stakar från Ftg, blev positivt överraskad av priset faktiskt!

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Crillelindgren  
#729110 Kommer du ihåg vad dom kostade?

   TS
Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

Joooell  
#729116 Nej tyvärr

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Svenf  
#729334 Bygg en ny banke och flytta bak de stöttor du har när du kör långt timmer. Det räcker med två stöttor på var sida, upplever att annars blir de stöttor som sitter vid boggin ivägen för gripen när man kör långa längder. Blandar jag kort och långt flyttar jag bara bak den ena sidan, blir lite snelass men är terrängen hyfsad går det bra.

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Crillelindgren  
#729352 Tack för tipset, har kapat fram alla rördelar idag på jobbet så ska svetsa ihop en banke imorgon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Bert1  
#729364 Bild sen ?för har grunnar med på å bygga men har inte blivit färdig å ta tag i det

Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729798 Kolla om typ Sonnys har med rätt fason. En gubbe här letade till en gammal FMV/Moheda. Tror han nämnde Sonnys, värt att kolla.

Avatar Fallback

Re: Stöttor moheda

Blondin 750  
#729897 Nu finns det 6st stöttor till salu på Lantbruksnet, de kanske passar.

Användarvisningsbild

Re: Stöttor moheda

Crillelindgren  
#730000 Lägger ut en bild under dagen, glömde fota igår.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).