Motorsåg och handhållet

Ljuddämpare

6 inlägg 1296 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ljuddämpare

johan eriksson  
#723082 Skulle vilja ha tag i original ljuddämpare till Jonsered 2171 samt 2159, motsvarande Husqvarna är ju 372 samt 359. Skulle tro att även 365 och 371 samt 357 ska funka.
Helst begagnade.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ljuddämpare

Williamm  
#723085
johan eriksson skrev:Skulle vilja ha tag i original ljuddämpare till Jonsered 2171 samt 2159, motsvarande Husqvarna är ju 372 samt 359. Skulle tro att även 365 och 371 samt 357 ska funka.
Helst begagnade.

Vad har du för dämpare på nu?

Användarvisningsbild

Re: Ljuddämpare

johan eriksson  
#723087 Sitter vanliga, men ska modifiera de lite, men önskar ha på reserv om det går åt helsike innan jag börjar kapa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljuddämpare

Williamm  
#723102
johan eriksson skrev:Sitter vanliga, men ska modifiera de lite, men önskar ha på reserv om det går åt helsike innan jag börjar kapa.

Kan du inta köpa en kinadämpare att modda?
https://www.skogsverktyg.se/reservdelar-maskiner/husqvarna/motors-gar/husqvarna-372xp-372xpg/ljudd-mpare-husqvarna-372xp-372xpg-motors-gar.html

Användarvisningsbild

Re: Ljuddämpare

johan eriksson  
#723105 Nej, då tycker jag att det blir lite väl högljudda.
De kinadämpare jag tittat på har varit helt tomma invändigt. Vill behålla vissa delar av originalet så man får en mer avvägd dämpare mellan ljudökning och effektökning.
Så föredrar jag att göra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljuddämpare

Williamm  
#723106
johan eriksson skrev:Nej, då tycker jag att det blir lite väl högljudda.
De kinadämpare jag tittat på har varit helt tomma invändigt. Vill behålla vissa delar av originalet så man får en mer avvägd dämpare mellan ljudökning och effektökning.
Så föredrar jag att göra.

Aha.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).