Skotare

Fördelningsväxellåda ösa250

2 inlägg 1351 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fördelningsväxellåda ösa250

fredrikolofsson  
#718087 Tyvärr har 3 bultar som håller fördelningsväxellådan gått av. Ska försöka få ur dom men har nog inga större förhoppningar att få ur dom utan att plocka ur lådan ur maskinen. Det jag funderar över är om någon vet om den främre delen av Scania kopplingen följer med fördelningslådan eller blir den kvar i midjan ? Mvh Fredrik



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Fördelningsväxellåda ösa250

AKKAMAAN  
#718140
fredrikolofsson skrev:Tyvärr har 3 bultar som håller fördelningsväxellådan gått av. Ska försöka få ur dom men har nog inga större förhoppningar att få ur dom utan att plocka ur lådan ur maskinen. Det jag funderar över är om någon vet om den främre delen av Scania kopplingen följer med fördelningslådan eller blir den kvar i midjan ? Mvh Fredrik

Här finns verkstadshandbok och reserdelssidor för fördelningsväxellådan och Scania-kopplingen
Drevet/klokopplingshalvan #1 sitter med segersäkring #2 på fördelningsslådans utgående axel
1625233895_scaniakoppling.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).