Verkstan

Glödstift

3 inlägg 2183 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Glödstift

Sture Andersson  
#715799 Nån som är bra på glödstift ,har en Hanix grävare som har varit svårstartad , tror jag är felet på spåret .Under att par år har inte glödlampan slocknat .Har inte brytt mig ,kom sen på att dom ligger ju på hela tiden .Då koppla jag en knapp till reläet så jag kunde stänga av det efter en stund .Sen har det blivit allt svårare få den att starta ,mätte då glödstiften och dom var skrot .
Min fråga är hur lång tid ska ett glödstift ligga till under starten ,utan att ta skada .Tiden från början ligger i ett kretskort ,har inte lust byta det .Så fundera på att lägga till ett tidur över relät .



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Glödstift

ÅsaNisse  
#715805 Dagens stift värms på 10sek till skillnad från 70-talets MB220 dieslar. Då var det alltid en tyst minut varje gång man skulle starta. Plocka i nya stift så funkar nog tidrelät också. Det styrs av motståndet som ändras när de blir varma.

Avatar Fallback

Re: Glödstift

Sture Andersson  
#715806
ÅsaNisse skrev:Dagens stift värms på 10sek till skillnad från 70-talets MB220 dieslar. Då var det alltid en tyst minut varje gång man skulle starta. Plocka i nya stift så funkar nog tidrelät också. Det styrs av motståndet som ändras när de blir varma.

OK tack detta får jag testa har beställt nya .

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).